MEalltidvila.blogg.se

Sympatier...

Publicerad 2018-02-19 14:25:23 i Personligt,

Tack för alla era kommentarer på mitt förra blogginlägg om avundsjuka! Ni skriver så bra och jag konstaterar återigen att min hjärna har svårt att få ner allt jag tänker på och ofta orkar jag inte fokusera och skriva som jag verkligen vill, jag får liksom inte fram det för jag tappar orden när jag skriver också...
 
Har funderat på om jag blir dömd som en som vill ha uppmärksamhet och sympatier för att jag är sjuk...
 
Säkert finns det dem som tycker och tror det. Men jag vet hur jag är och jag vill inte ha något av det alls! Jag brukar till och med skämmas och känna mig dum för alla fina kommentarer och stödet jag får. Att jag började blogga om min sjukdom passar inte ens in på min personlighet...
 
Det enda jag vill är att försöka sprida information om ME just därför den är så omdiskuterad och inte riktigt erkänd. Vi måste få den erkänd samt få rätt omhändertagande i vården. Jag önskar ingen att behöva gå igenom det jag har fått göra...
 
Har varit och läst om ME på ett forum som jag inte vill nämna. Jag har läst där lite sporadiskt och det är ingen rolig läsning. Det får mig att vändas i min mage faktiskt och det lämnar en hemsk eftersmak att se vad många skriver...
 
Senast idag önskade jag att jag hade en erkänd sjukdom där det fanns vård och acceptans utan en massa dömanden och misstro... 
 
 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2018-02-19 14:57:51

Du bidrar bara till mer förståelse kring sjukdomen ME och hur det faktiskt är att leva med en svår, funktionsnedsättande sjukdom.
❤❤❤
Du gör något väldigt bra.
Jag är glad att kunna läsa det du skriver om även om det ofta är sorgliga och svåra saker.Det hjälper mig.
Kan jag stötta dig på något sätt genom att läsa så känns det bra i mig för en stund även om jag mår dåligt också.
Många kommer i efterhand att skämmas över sina fördomar kring denna sjukdom.
Mest hoppas jag den läkarkår får skämmas som inte ens medger att det är en sjukdom.
Som inte ens vill sätta sig in i den kunskap som faktiskt finns och den erfarenhet som också finns.
Depression,ångest och utmattning syns inte alltid i stunden men jag är lika sjuk för det.
Sträck på dig.
Du är fantastisk.
❤❤❤
Kram från
Annica

Svar: Tack vad snällt sagt, det värmer... Depression, ångest och utmattning är också jobbiga sjukdomar. Som sagt många sjukdomar syns inte på utsidan och det står inte i pannan på en vad man lider av... Många kramar fina du <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-02-19 21:54:34

Du vet ju sedan tidigare hur mycket jag uppskattar din blogg!
Att du sprider så mycket kunskap om ME är så värdefullt. Just detta att du vågar skriva från hjärtat gör din blogg till något speciellt.
Jag vill tro att alla som dömer el kanske rättare sagt fördömer vår sjukdom ska få ändra sig inom en snar framtid.
Känner så väl igen dina tankar om att vilja ha någon annan sjukdom än ME, har tänkt samma sak så många ggr...

Många kramar fina MEdkämpe
💗💗💗

Svar: Tack för dina ord och all stöttning du ger mig! Många kramar fina MEdkämpe <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela