MEalltidvila.blogg.se

Karin Alvtegen på P1 idag...

Publicerad 2018-02-08 18:46:00 i Personligt,

Lyssna gärna på detta inslag där Karin Alvtegen berättar så bra om hur det är att ha ME. 16 minuter bara av din tid. Jag kunde känna igen mig i så mycket. Karin har problem med låg puls och lågt blodtryck (utöver alla andra symptomer) och jag har tvärtom och så kan det också se ut när man har ME, det kan vara olika med just det. Varför vet jag inte för jag är ingen läkare och de läkare som kan är få, men...
 
Jag fick nyligen ett mail från en läkare som kan ME och skrev såhär till mig: Det är väldigt vanligt med för snabb eller för svag puls samt rejäl hjärtklappning vid ME. Beror på att autonoma nervsystemet inte fungerar som det ska. 
 
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=6881437
 
 
TACK KARIN ALVTEGEN FÖR ATT DU SPRIDER INFORMATION OCH ÄR ETT ANSIKTE UTÅT FÖR OSS ALLA MED ME <3 <3 <3
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-02-08 22:00:50

Jag fick rysningar genom min kropp tidigare i dag när jag lyssnade på Karin Alvtegens beskrivn o symptom av ME, för att hon så tydligt o överensstämmande beskrev sjukdomen o symptomen.
Jag har liksom henne oftast väldigt svag puls o lägre bl.tryck men får i perioder kraftig hjärtklappn/rusningar o måste då ta medicin.
Tack för att du uppmärksammar Karin A, är så otroligt tacksam för att hon precis som du skriver är ”ett ansikte utåt” för oss med ME, så betydelsefullt!

Många kramar fina vän 💙💙💙

Svar: Ja visst var det bra och så igenkännande... Blev lite extra glad när hon gillade mitt inlägg på fb också. En "kändis" når ju ut på ett helt annat sätt, så är det ju bara och det är så starkt och modigt att hon vågar berätta då denna sjukdomen är så omdiskuterad. Jag har aldrig läst en bok av henne men köpte alla på pocket nyligen bara för att hon har ME, kanske kan jag läsa dem en vacker dag... Många kramar finaste <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-02-10 19:38:01

Måste bara säga att Karins böcker är såå bra! Jag lyssnade på alla (utom Fjärilseffekten) via ljudböcker förra hösten så hoppas o håller tummarna för att du ngn gång fram över ska kunna klara/orka läsa dem.
Kram <3

Svar: Låter ju bra! Någon gång kanske det kan gå igen... Kramar <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela