MEalltidvila.blogg.se

...

Publicerad 2018-02-22 01:02:29 i Personligt,

Jag har tappat det... Det finns inga ord kvar längre... Det finns bara smärta... Efter inslaget tidigare ikväll så fick jag en adrenalinkick och ångest i kroppen och nu sitter jag och stirrar rakt ut i luften med datorn i knät... Det är som ett öppet sår som aldrig läker... Denna helvetes ME kommer aldrig försvinna... Jag orkar inte kämpa just nu... Jag gör fel val och det är jag medveten om... Men jag kommer alltid igen på något sätt... Ska bara först...
 
 

Kommentarer

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-02-22 07:56:34

💜💜💜💜💜

Svar: ❤️❤️💙❤️❤️
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-02-22 08:02:53

Ibland känns det som om man ska drunkna.

På riktigt.

Orkade inte titta på Aktuellt. Men tänk ändå att de tog upp vår sjukdom. Vår hemska, grymma, olidligt plågsamma sjukdom.

Kunskap kommer på sikt att leda till förståelse, forskning, förbättring.

Och du. När du tror att du ska drunkna så behöver du inte simma eller trampa vatten. Be mannen om en uppblåsbar stor madrass och håll dig bara flytande.

Ett andetag åt gången.

Kram. 🌸

Svar: Ja så känns det ibland... Ångrar att jag tittade just då men hade inte väntat mig att jag skulle reagera som jag gjorde. Det var ett bra reportage i alla fall. Vad fint du skriver om madrassen, ska försöka komma ihåg den. Ett andetag åt gången! Tack och kramar fina MEdkämpe <333
MEalltidvila

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-02-22 08:40:39

Med allt de visar om ME på TV nu så vore det väl skam om inget hände inom vården. Ta en paus i kämpandet och försök att bara vara så kommer du förhoppningsvis snart orka kämpa igen. Kram

Svar: Ja om inget händer snart så lär det väl aldrig göra det. Jag har tagit en paus nu och försöker bara vara och inte ha dåligt samvete för det... Tack och kramar fina MEdkämpe <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-02-22 14:05:55

Förstår dina känslor, huvudet är överfullt av alla tankar.
Vi kan ju inte varje dag orka vara starka o kämpa.
Fina Stina uttrycker det så bra med detta med madrassen o att hålla sig flytande, i perioder så orkar jag just bara detta att vara flytande o inget mer. Gudarna ska veta att man med denna sjukdom prövas mer än hårt...

Inslaget i Aktuellt var bra o Emil H gav en väldigt bra o rättvisande bild av vad ME innebär, stort tack till honom!

Många kramar fina vän 💕

Svar: Nej jag har nu försökt bara ta en paus för jag orkar inte... Precis försöker tänka mig på en madrass nu som Fina Stina skriver så bra. Vi prövas outhärdligt hårt, speciellt vid svårare ME. Det finns liksom ingen tröst... Ja det var ett mycket bra inslag! Många kramar fina Medkämpe <333
MEalltidvila

Postat av: Malin

Publicerad 2018-02-25 17:15:21

❤️ till dig.
Det är svårt att finna rätt ord när det är läkande kunskap vi behöver. Visst är man tacksam att ME belyses i media och att rätt information når ut. Men att man som sjuk ska lära både läkare och samhället hur sjukdomen fungerar tar på alla ME-sjukas kraf och hur kommer det sig att vi i vår teknikvärd inte kan få ut rätt information inom läkarvården.
Jag blir så ledsen över att höra dig så uppgiven. Hoppas att gnistan snart kommer tillbaka och att förändringens tid kommer. ❤️Kram

Svar: Du sätter ord på hur verkligheten ser ut för oss med ME. Det är egentligen inte klokt att det är så här men vi får hoppas på en förändring åt rätt håll. Ibland kommer det tyvärr bakslag som Expressens stora artikel om ME i helgen som var sämre än sämst. Jag jobbar på att få tillbaka gnistan igen. Tack för din kommentar och ett <3 till dig med. Kramar <333
MEalltidvila

Postat av: Louise

Publicerad 2018-02-25 23:32:34

Tillåt dig att rasa samman, kräv inget av dig själv, va lika förlåtande mot dig själv som du säkert är mot andra, bara existera...det är gott nog ibland. Det är okej att känna sig svag, uppgiven o ynklig ibland. Tror man samlar på sig nya krafter om man går ner på sparlåga o tillåter sig att bara vara när allt känns övermäktigt o tungt.
Varma styrkekramar min tappra vän, du kommer igen!!
💖💖💖💖💖💖💖💖

Svar: Jag försöker men det är svårt, är så van att vara hård mot mig själv. Är i en svacka men brukar alltid komma igen till slut. Tack för dina varma styrkekramar! Kramar tillbaka fina MEdkämpe <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela