MEalltidvila.blogg.se

Det finns ingen väg...

Publicerad 2018-02-12 05:32:39 i Personligt,

Jag kan inte skriva något upplyftande för det finns inget. När Jonas Gardell sjöng att det finns en väg, ville jag bara öppna min blogg och skriva att det finns ingen jäkla väg när man har ME eller andra svåra sjukdomar...
 
Satt med mina solglasögon, händer för ögon ibland, text tv ibland, blundade ibland men jag kunde se/lyssna på Mellon och det är jag tacksam för, det är ju upplyftande. Men jag hade alla dagar i veckan bytt Mello och tv mot ett liv utan ME...
 
Jag hade kunnat byta mycket för att slippa ha just ME...
 
 

Kommentarer

Postat av: Annica

Publicerad 2018-02-12 05:57:02

Förstår hur du känner.
❤❤❤
Jag skulle byta det mesta mot att få bli frisk.
Vad roligt att du ändå kunde
se och höra en del av Melodifestivalen.Jag har varit för dålig för att kunna hantera intrycken från en TV- skärm.
Jag känner ibland i all förtvivlan att det finns nog ingen väg ut ur det här för mig heller.
Som idag efter en sömnlös natt då ensamheten kryper på och man känner utsattheten i att vara sjuk och inte veta när eller om det ska vända.
Läste idag en artikel i SvD kring ME där Malin som är svårt sjuk i ME delar med sig av sina erfarenheter och det bemötande hon har fått från
FK.
Det är skrämmande läsning om vårt sjukförsäkringssystem och det mest allvarliga att ME inte tas på allvar som en riktig sjukdom.
Jag kan inte med förnuft och hjärta förstå hur människor i landet Sverige behandlar sina medmänniskor och hur våra politiska system kan se på och acceptera detta. Till och med bidra till detta.
Vad har vi för samhälle om vi inte hjälper varandra när vi blir sjuka?
Samhället är väl vi alla tillsammans?
När en faller finns vi andra där.Hjälper,tröstar, botar om det går.
Om vissa sjukdomar inte räknas fast människor uppenbarligen är starkt funktionsnedsatta och inte klarar sin vardag.
Känner en enorm sorg och vanmakt över detta.
Känner din utsatthet, min egen och alla andras.
Hoppas du kan få en lite bättre dag idag.
En stor varm kram till dig.
❤❤❤
Annica


Svar: Ja jag skulle kunna byta bort allt mot att bli bättre eller helst frisk... När jag inte klarar i stort sett något annat så är det tur att jag klarar tv och dator, inte alltid eller hela tiden, men utan det hade jag varit galen idag... Gick in och kollade Malins artikel och skummade lite, lång text gör att jag ger upp och tappar koncentrationen, men hon skriver bra som vanligt, väldigt bra på att uttrycka sig och få med det viktiga. Du skriver också mycket bra och jag håller med dig i allt! Vi är verkligen utsatta... Hoppas du med kommer få bli bättre... Jag lider också med alla sjuka... Läste i någon ME grupp där någon skrev; det är konstigt att sörja sig själv... De orden träffade mig för det är det jag gör varje dag... Det är inte många som fattar det, eller bryr sig... Många varma kramar till dig <333
MEalltidvila

Postat av: Cia

Publicerad 2018-02-12 12:27:08

😢
❤❤❤

Svar: 😔❤️
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-02-12 15:36:49

💗💗💗

Svar: 💗💗💗
MEalltidvila

Postat av: Malin

Publicerad 2018-02-13 20:25:27

Att sörja sig själv i tårar är svårt, då det är få som förstår och lidandet är ändå vårt.
Vårt att dag som natt bära, ensamma mitt i bland nära och kära.

Tänker på dig❤️ Kram
/Jobbar just på att komma ur en krasch

Svar: Det var fint skrivet och precis så är det! Tänker på dig också och hoppas du kommer ur din krasch snart, helst med en gång... Varm kram <3
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela