MEalltidvila.blogg.se

Reflektioner...

Publicerad 2018-12-28 00:33:15 i Personligt,

Detta är ju årets tid för reflektion och göra ett bokslut på året som gått. Har funderat lite på det men har inte kommit så långt i tankarna. Blir bara ledsen när jag tänker på hur mitt liv eller vårt liv (mannens, barnens) har påverkats av min sjukdom så länge. Kan inte planera eller leva mitt liv som jag vill längre fast jag jobbar mot det på alla sätt jag kan, tyvärr är det inte viljan som styr över ME:n...
 
Ibland kan jag tänka att inget i mitt liv gick som jag hade tänkt utan det har blivit rätt mycket precis tvärtom. Sedan sjukdomen som kom när jag väntade mitt sista barn och hur sjuk jag var men ändå inte fick varken rätt diagnos eller rätt hjälp, det gör mig så förbannad när jag tänker på det...
 
Många får så tunga ryggsäckar att bära och får kämpa i motvind hela tiden och jag känner att det blev så för mig. Visst har en del bra saker hänt också men mest känns det som att jag har behövt kämpa nästan hela tiden och väldigt mycket i min ensamhet då jag inte haft nästan något stöd...
 
Ska fundera lite till på detta och kanske återkommer jag om jag behöver...
 
Brukar du göra årsbokslut över ditt liv eller planera inför kommande året? Kan inte du heller planera? Orkar du tänka på det? 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-12-29 15:56:17

Är så ledsen för allt du gått igenom o fått kämpa med 😢

Mitt årsbokslut blir tyvärr eländigt då jag ju varit så dålig under lång tid o fortfarande är. Orkar inte planera för något alls under kommande nya året utan lever på hopp om att få må lite bättre. Har definitivt inte heller ngt fel på viljan utan vill tusen saker (liksom före dess att ME:n klev in i mitt liv) men som du skriver så kan man ju tyvärr inte styra el påverka svår ME med viljan. Det vore ett önsketänkande...

Vill så klart också hoppas på att 2019 ska bli ett genombrottsår för både biomarkör för ME o så klart ngn lindrande/förbättrande medicin som kan hjälpa oss!

Varma kramar fina MEdkämpe 💕

Svar: Tack du är så snäll och omtänksam <3 Är ledsen för din skull med för jag vet ju hur det är och vet lite hur jobbigt du haft det sista tiden. Vi får verkligen hoppas att det kommer ett stort genomslag under 2019. Vi får hoppas på OMF <333 Tänk om vi någongång kan få tillbaka våra liv... Många kramar fina vän och Medkämpe <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela