MEalltidvila.blogg.se

Krasch...

Publicerad 2018-08-10 03:26:58 i Personligt,

Fick en konstig krasch igår på morgonen och jag kan inte beskriva det helt men det var extremt jobbigt att bara stå upp, jag fick ta av alla krafter jag hade för att orka stå upp. Tvingade mig att borsta tänderna fast det var väldigt kämpigt med denna totala utmattning och yrsel. Råkade titta mig i spegeln och såg mina trötta ögon, de såg ledsna ut och väldigt trötta, känner inte igen mig själv längre...
 
Gick sedan och la mig för att vila och sova. När jag låg ner så kände jag hur det vibrerar inne i kroppen, båda benen och ända upp till bröstet. Benen är jag van vid men när det går över benen så blir det väldigt obehagligt. Fick nästan panik känslor men kunde lugna mig för inget blir bättre vid panik. Kändes olustigt att vara ensam och må så dåligt och tänkte att får jag svår yrsel så kan jag inte ens ringa mannen, men klarade mig från det tack och lov. Tog knappt två timmar till jag kunde somna och sedan sov jag i mina intervaller som vanligt. När jag sedan vaknade för att inte kunna somna om mer så var jag tröttare och mattare än vanligt...
 
Jag kan inte fatta att detta har blivit mitt liv, eller vilket liv, jag överlever bara i min egna värld med min man som är min vårdare typ...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-08-10 13:37:08

Lider med dig, dessa avskyvärda krascher! 😢
Eft alla dessa år med sjukdomen så är det fortf svårt att förstå vad som händer i kroppen vid krasch. Jag domnar i fötter, händer o delvis i armar o ben men det du beskriver låter väldigt obehagligt. Självklart att du blev extra orolig när du var ensam också.
Hoppas o önskar att du kan få återhämtning o att ditt mående ska vara ngt lite bättre. (Vet att det inte är lätt att ngn ”hurtfriskt” säger det el heller att tänka så men jag tror du förstår vad jag känner o menar fr hjärtat).💗

Många kramar fina MEdkämpe💙💙💙

Svar: Ja det är jobbigt som du vet att inte ens orka titta fast du inte heller kan sova och sen alla jobbiga symtomer som skrämmer en, för det är ju ingen vanlig influensa man har. Inatt sov jag hela tre timmar i rad en gång och det hör inte till det vanliga för mig. Är så lycklig när jag kan sova lite. Jag förstår vad du menar och tar aldrig illa upp, det märks när någon menar det från hjärtat eller inte... Hoppas du mår så ok det går, ska svara på ditt sms framöver men nu har jag fel dygn och vill inte väcka dig... Många kramar finaste du <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela