MEalltidvila.blogg.se

Högt eller lågt...

Publicerad 2018-08-29 02:41:37 i Personligt,

Medicinerar ju mot högt blodtryck och har funderat länge på om jag verkligen tål den medicinen. Mätte trycket och hade lågt blodtryck vilket jag inte brukar ha. Slutade med medicinen i söndags. Mannen ringde doktorn i måndags och han sa att vi skulle ta trycket två gånger per dag för att hålla koll vilket vi nu gör då...
 
Håller alla tummar för att jag ska kunna sluta helt med den medicinen. Tyvärr kan jag ju inte promenera och påverka det via motion. Kom inte ihåg när jag fick högt blodtryck utan fick leta upp mina kalendrar där jag skrivit ner när jag börjat ta någon medicin, dosering och så vidare. Har även skrivit ner i omgångar hur jag mått och vad jag gjort för hälsan då, promenader. Ja hela min sjukresa typ, läkarbesök, sjukskrivningar, försäkringskassan, arbetet, arbetsförmedlingen, sådana anteckningar...
 
Skrev mest under 2014 annars mer sporadiskt men alltid kort om viktiga saker. Det var ingen rolig läsning, fick tårar i ögonen när jag läste hur jag kämpat, då när vi inte visste någonting om ME och även efter diagnosen då 2014-08. Kanske inte så konstigt att jag fick högt blodtryck i november 2014 och började medicinera då. Fick höja dosen en gång och i januari var den ok och sedan ingen mer koll... 
 
Jag känner mig inte alls lika stressad nu som jag var då även om jag såklart har en inre stress. Det har väl alla som är sjuka, det går inte att komma ifrån. Eller har jag vant mig vid stressen, vad vet jag. Sömnen fungerar ju inte alls längre och det är väl en blandning av ME och stress kanske...
 
I juli 2014 skrev jag "den enda man kan lite på är sig själv" och visst är det sant...
 
Men kan jag lita på mig själv, nej det känns inte så. Jag har inte orken att lyssna på hur min kropp verkligen mår och sedan komma ihåg det. Har funderat på detta med blodtrycksmedicinen länge men inte orkat ta tag i det själv. Jag kan fasiken inte lita på mig själv heller för min ME gör att jag inte orkar...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela