MEalltidvila.blogg.se

MillionsMissing 12 maj...

Publicerad 2018-04-22 18:21:09 i Personligt,

Idag har mannen skickat iväg mina gamla älskade Nike som jag fick av honom en gång i tiden. Den tiden när jag orkade springa i Svartbäcksmåla, jag minns det med glädje och stor saknad. Det är ett ledsamt avsked att skiljas från de skorna men nu får de ett annat syfte när jag inte längre kan varken springa eller promenera på grund av ME...
 
Dessa skor har nu fått en ny uppgift och kommer att stå på Mynttorget i Stockholm precis vid slottet och riksdagen på den internationella ME dagen som är den 12 maj.
 
 Hej då mina älskade bästa joggingskor...
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2018-04-22 19:53:06

En dag ska vi köpa nya till dig! 👟❤️

Svar: Jag tror inte riktigt på det men hoppas du får rätt! 🙏👟💨😘
MEalltidvila

Postat av: Malin Quiros

Publicerad 2018-04-22 23:25:14

Tycker det är fint att så många skickar sina skor ❤️ Det är viktigt att ME syns.
Dina älskade skor kommer att göra skillnad, de kommer visa att du kämpar.
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
Jag känner mig dock inte berättigad att sända mina skor, trolig diagnos ger mig inte den rätten känner jag.
Det är tufft att inte ha en diagnos fastställd, trotts att det är en diagnos ingen vill ha är det bättre att veta...
Men jag hoppas fortfarande hoppas att det kanske kanske är något annat / kram till dig ❤️

Svar: Jag hoppas att det blir många skor som står där den 12 maj, både i Gbg och Sthlm. Förstår att du inte skickar dina skor i dagsläget och jag hoppas du inte har denna sjukdomen utan något som har bättre förutsättningar. Men jag förstår att ovissheten är minst sagt tuff och man vill ju veta vad som är fel helst igår. Jag själv gick inte ens med i någon ME grupp på fb innan jag hade diagnos och i efterhand tyckte jag det var dumt att jag väntade men samtidigt var jag rätt så ny där så det var nog därför. Många kramar tillbaka till dig <333
MEalltidvila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2018-04-23 14:29:02

Jag lyckades också få iväg ett par skor. Känns så bra.

Hoppas på en riktigt lyckad dag 12 maj, runtom i Sverige och hela världen.

Min dotter sa häromveckan: "Mamma, ME-dagen står inte med i almanackan!"

Kanske gör den det snart.

Inte blir vi friska för det, men längtar så innerligt efter upprättelse.

Tänk att känna sig helt trygg med att vårdpersonal känner till diagnosen, att FK godkänner sjukskrivningen, att allmänheten vet och förstår (lite iaf) av vårt lidande och hur begränsad tillvaro vi har.

Tänk när det blir ett riktigt genombrott i forskningen. 🙏

Kram 🌸🌸🌸

Svar: Vad bra att du också skickade och jag håller med din kloka dotter att ME-dagen borde stå med i almanackan. Jag längtar också efter upprättelse, rätt vård och ett stort genombrott i forskningen, någon gång måste det hända! Kram <3
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-04-24 19:39:31

De skorna kommer göra nytta. Tack att du orkade.
Förr eller senare uppmärksammas alla skor av rätt personer/myndigheter/media.

Hade jag dem kvar hade jag skickat mina slalompjäxor. Min (enda) favoritsport. Saknar varje vinter att inte kunna svänga fram i backen...

Gullig din man är.
Har åxå en sån. Hjärta av guld.
/ Ingela

Svar: Hoppas det kommer något bra ut av detta! Men jag tvekar på det... Tur vi har så fina män med guldhjärtan❣️🧡🧡
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela