MEalltidvila.blogg.se

Mail och meddelanden...

Publicerad 2018-04-19 20:55:08 i Personligt,

Idag har jag ägnat min dag till att svara på ett mail jag fått från en bloggläsare som har diagnosen ME men verkar inte få varken rätt hjälp eller stöd. I tisdags fick jag ett meddelande på min MEalltidvila fb sida från en annan som kände igen sig, läs här...
 
Hej, läser på din sida. Och känner lite att det kunde varit jag som skrivit. Jag är förnärvarande sjukskriven för utmattning. Och andra diagnoser. Tog upp med en av läkarna med just detta om ME. Då jag anser att det stämmer in på mig. Jag känner just nu att jag inte har nåt liv. Jag måste vila efter minsta lilla sak. Ibland orkar jag inte ens ligga ner. Läkaren ville då inte ens ta i den diagnosen, utan sa rakt ut att det kommer ingen tro eller godkänna som diagnos. Ska läsa vidare på din sida. Jag är livrädd att mitt liv ska va såhär för alltid. Jag lever inte. Bara överlever.
 
Jag försöker alltid svara så gott jag kan och hänvisar alltid till RME ME:s Riksförbund. 
 
Det gör ont i hjärtat att läsa om alla som behöver hjälp men jag är glad att de vänder sig till mig att fråga. Det var mycket därför jag började blogga. Jag minns hur jag faktiskt trodde jag var själv med att må som jag gjorde och att jag bara trodde jag inbillade mig, sedan körde jag på så gott jag klarade tills det inte gick längre...
 
Mannen säger att han dagligen får frågor om ME också...
 
Jag kommer aldrig någonsin hänga ut någon som skriver till mig med namn men jag tyckte texten ovan var så värd att visas...
 
Tänk på att du är aldrig ensam fast det känns så, vi är många som kämpar varje dag med sånt som friska tar för givet. Tillsammans måste vi kämpa så vi får rätt vård och bemötande i vården och framförallt att vi blir tagna på allvar och att ingen tvekar om att ME är en svår kroppslig sjukdom och inte något psykiskt...
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2018-04-19 21:39:46

Du gör ett så fint jobb trots att du är så sjuk 😍

Svar: Tack snälla, jag gör så gott jag kan... 😘
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-04-20 09:40:17

Så värmande i hjärtat med att du hjälper o vägleder andra <3
Åh, vad jag önskar att en biomarkör ska komma så ingen behöver lida med att få felaktig diagnos! Så viktigt att även de läkare (o andra) som vägrar gå ut från sin ”dimma” kan få insikt o acceptera o börja förstå vår MEr än fysiska sjukdom.
Många varma kramar fina vän <333

Svar: Jag gör så gott jag kan om någon frågar bara, mannen hjälper också till... Håller med dig, om vi ändå kunde få en biomarkör så alla bara kunde hålla tyst sen och jobba med oss istället för mot... Har fått ditt mail förresten men inte läst än. Kramar fina du <333
MEalltidvila

Postat av: Ingela

Publicerad 2018-04-20 21:30:17

Åh arma människor som får ett sånt bemötande. Det är skandalöst.

Vad fint att du som själv mår så dåligt kan vara till hjälp för andra.
Hoppas att det känns åtminstone något mindre hopplöst än härom dagen. Kram

Svar: Ja visst är det... Så länge jag orkar så vill jag göra det lilla jag gör när någon frågar... Det känns lite bättre idag men det kan svänga fort upp och ner, håller jag mig ifrån verkligheten så går det lättare. Många kramar <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela