MEalltidvila.blogg.se

Busy doing nothing...

Publicerad 2018-04-01 03:39:00 i Personligt,

Har inte haft ork till att skriva här då jag har haft fullt upp med att svara på kommentarerna på bloggen samt svara på mail som jag fått. Det är egentligen inte mycket alls för någon som är frisk men för mig tar det både kraft och tid då jag måste läsa om flera gånger och verkligen koncentrera mig på att få ihop ett svar...
 
Det är ju ingen som kräver att jag ska svara fast jag tycker det hör till vanligt folkvett att göra det sedan är det något jag vill göra framförallt, fast det stressar mig ska jag ärligt säga...
 
Påsken då, ja den kom och gick och gjorde inte så stort väsen av sig. Mannen har jobbat och jag har bara levt som vanligt här. Har försökt förtränga att det är en storhelg när man träffar sina nära och kära och har lyckats rätt bra med det. Att vara sjuk under storhelger är inte roligt för det är då man påminns om hur ensam man är. Man kan ju tro att jag borde bli van men det blir jag nog aldrig för det är stor skillnad på att välja om man vill vara ensam eller inte. Julen är min absoluta värsta ensamhetsplåga i alla fall, inget slår det...
 
Hoppas du som läser haft en fin påsk <3 
100% of the time...
 

Kommentarer

Postat av: Cia

Publicerad 2018-04-01 08:46:31

Förstår litegrann hur det känns med ensamheten iallafall. Jag har de senaste 7 åren knappt inte firat påsk pga avsaknad av vänner eller närstående som vill fira med mig. Numera ser jag den som vilken helg som helst och bryr mig inte så mycket. Men det är ju av helt annan art än för dig och du är så himla stark trots ME jag känner ingen kämpe som du. Själv hade jag gett upp för länge sedan. Glad att du orkar vara den ambassadören för ME som du är. Hoppas det kommer ett botemedel snart! Önskar av hela mitt hjärta att du ska få bli frisk! ❤❤
Kramar i massor, Cia

Svar: Den ofrivilliga ensamheten är svår vare sig man är frisk eller sjuk. Skönt för dig att du kan se det som vilken helg som helst trots allt... Jag är inte så stark men gör så gott jag kan att kämpa och försöka sprida hur det är att leva med svår ME. Tack för dina alltid snälla och stöttande ord och massa kramar tillbaka <333
MEalltidvila

Postat av: Katarina

Publicerad 2018-04-01 12:33:26

Åh, förstår att skrivandet o att besvara våra inlägg o mail tar kraft från dig. Du skriver alltid fina o gulliga svar. Lova nu att du inte svarar på det här utan spar din lilla energi o vilar <3 Många av oss som följer din blogg är ju själva riktigt sjuka o har mer än förståelse för att du inte alltid ska ta kraft el ha krav att besvara våra kommentarer.
Min påsk har också gått förbi utan att jag ätit ngn påskmat ens o jag har mest legat till sängs, så känner igen allt du beskriver. Julen är definitivt mkt värre än påsken om man inte klarar att träffa sina närmaste.
Ta hand om dig nu o vila så mkt du kan.
Önskar dig en så bra söndag/påskdag som möjligt.
Varma kramar fina du 💛💛💛

Svar: Vet att du förstår och även andra såklart... Ingen kräver något av mig men jag har svårt att släppa på mina egna krav och känner stress över inget. Ledsen att läsa att du med haft det tufft, det är så sorgligt, finns inga ord. Vi kämpar tillsammans... Massa kramar till dig finaste <333
MEalltidvila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela