MEalltidvila.blogg.se

Vill inte ha ME...

Publicerad 2017-09-24 14:10:34 i Personligt,

Helst av allt vill jag inte veta om hur begränsad jag är, vill inte uppleva det eller tänka på det. I veckan blev jag plötsligt helt knäckt igen och hade flera psykiskt jobbiga dagar och vet inte om jag är i en depression också. Igår kändes det bättre psykiskt och dagen idag vet jag inte så mycket om än...
 
I veckan så blev jag helt knäckt över hur lite jag kan stå på benen, jag blir rädd och bara så ledsen, arg, frustrerad, apatisk, fick hemska tankar och ser ingen mening. Blir rädd för mina egna tankar men berättade för mannen i alla fall så de kom ut till någon annan mer än mig...
 
Jag vill helst förtränga att jag har ME men kan inte fly från sjukdomen. Att säga att jag kanske har en depression också kan vara sisådär för då kan de som tror att ME är psykiskt få vatten på sin kvarn. Men jag vet att det är två helt olika sjukdomar och jag vågar berätta och stå för hur jag mår. Jag önskar att ME hade varit psykiskt för då hade jag varit frisk idag...
 
Nu hoppas jag att det inte är någon depression på gång utan kanske bara en bieffekt på grund av hur sjuk jag är i ME. Att leva så här instängd utanför nästan allt, mycket ensam. Det är så tufft... Mannen har inte haft ledigt på snart 13 dagar i rad och han jobbar alltid långa dagar så jag är mycket ensam. Men han messar mig under dagen i alla fall, lite mer nu när jag mår sämre psykiskt...
 
Häromnatten i en av alla mina drömmar och så kom det någon och sa att jag skulle få ett mirakel, jag skulle bli frisk igen... Jag tror inte på sanndrömmar eller mirakel heller men det var en kort fin dröm som jag skulle göra vad som helst för att få bli sann... 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-09-24 15:59:34

Det är ju inte ett dugg konstigt om man blir deprimerad när man så sjuk för det betyder det ju inte att ME är psykisk. Kram

Svar: Nej det är inte konstigt... Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-09-25 11:20:55

Jag blir så ledsen och tårarna rinner. när jag läser ditt inlägg för jag förstår av dina inlägg och din beskrivning av ME hur tufft det måste vara att kämpa med denna sjukdomen o samtidigt försöka vara stark mentalt. Att bli deprimerad också är ju därför inte alls konstigt! Att INTE bli det skulle vara konstigt...
Det gör mig också så sorgsen med allt tufft du gått igenom under alla år...
du förtjänar ett mirakel och jag önskar av hela mitt hjärta att din dröm ska vara en sanndröm! Du är en sån kämpe...
Många varma kramar till dig fina, fina vän ❤️❤️❤️

Svar: Ja detta är mitt livs utmaning att orka fortsätta vara stark mentalt, just nu är jag inte det. Orkar bara inte ens tänka på hur mitt liv verkligen ser ut, när jag gör det vill jag bara fly från min sjuka kropp... Tack jag hoppas på ett mirakel fast jag inte ens tror på det... Många varma kramar tillbaka och tack för ditt stöd <3 <3 <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela