MEalltidvila.blogg.se

Vila i frid tappra MEdkämpe <3

Publicerad 2017-09-13 01:20:00 i Personligt,

En sorglig dag idag...
 
I söndags så dog en MEdkämpe som brukade läsa min blogg. Jag har ju aldrig träffat henne men fått så fina kommentarer och mail hälsningar via hennes dotter. 
 
Jag har tänt ett ljus, ett "ME ljus", som brunnit ut nu men jag ska hämta ett nytt som sällskap här i natten.
 
 
 
 
 
Detta ljuset är till dig som kämpat så, himlen har fått en ny ängel <3 
  
 
 
 
 <3 <3 <3 Denna dikten är till dig L i din svåra tid <3 <3 <3
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-09-13 07:57:33

Så ledsamt 😍

Svar: Ja mycket sorgligt... <3
me alltid vila

Postat av: Kina

Publicerad 2017-09-13 08:00:42

❤️

Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-13 08:52:13

Så sorgligt 🕯♥️

Svar: Ja hemskt... <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-09-13 09:30:13

Så tragisk, tänker på hennes familj💗kram

Svar: Ja herregud... Inga ord kan trösta eller lindra... Hoppas bara ingen tagit illa upp för att jag skrev om detta men det är ju helt anonymt. Jag kommer ta bort inlägget om någon tagit illa upp för det är det sista jag vill... Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-09-13 15:41:29

❤️

Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-09-13 16:02:04

Tror ingen tar illa upp Jag vet ju inte vem det är, men man bli ju så ledsen. Lätt att relatera till sin egen familj💗kram

Svar: Hoppas inte det. Ville bara skriva om det här då hon läst min blogg och funnit stöd här inne. Ja det är lätt att relatera till sig själv och jag lider verkligen med hennes familj. Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-09-13 17:11:04

Men åh. 💜

Vågar och vill knappt fråga...men vet du vad som hände? Alltså, dog hon pga ME...?

Usch. När jag är inne i ett olidligt dåligt skov så kan jag känna att jag knappt orkar leva längre.

Men.

Varje gång jag hör talas om döden på något sätt inser jag att dö, det vill jag inte! 🙏

Varma kramar till dig och de anhöriga till kvinnan som flyttat till himlen. Fri från sjukdom. 💕

Svar: Ja så sorgligt, känns lite overkligt överhuvudtaget. Det händer ju även att de dör i Sverige av ME men det känns ändå vanligare att det händer utomlands för man ser det mera eller i våra ME grupper då. Jag vill inte lämna ut något mer personligt utan ville bara hedra henne lite här i bloggen och skicka en sista hälsning... Vi med ME har väl lättare att få hjärtproblem eller cancer har jag hört men vet inte vad det finns för underlag för det. Man kan ju dö av ME också och det kan vara det som gör att en inte klarar sig om man får andra sjukdomar på det. Ja det är så väldigt sorgligt och vi tänker på de anhöriga som mist sin kära. Nu är hon fri och lider inte mer... Många varma kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2017-09-14 02:41:06

Vill "träda fram" o tacka dig Susanne från djupet av mitt hjärta för att du valde att hedra minnet av min älskade mamma i din blogg. Tårarna rann på mig o jag skakade i hela kroppen för jag blev så rörd av din fina gest.

Dikten var så himla fin o jag fann faktiskt lite tröst i texten, den kommer jag skriva ut o vårda ömt. Den är min o mammas nu.

Till er som undrar kan jag berätta att min mamma hade haft ME i ca 30 år, den har hela tiden blivit värre o värre o nu gick hon alltså bort i söndags. Vad dödsorsaken fastställs till får obduktionen utvisa. Vi misstänker att hon även hade andra sjukdomar som man förmodligen missat för att man skyllt alla symptom på ME. Om nån vill fråga nåt så maila mig på: [email protected]
Än en gång...stort varmt tack till dig Susanne 💝

Svar: Fina du det var det minsta jag kunde göra. Jag ville försöka ge dig lite stöd så det känns bra att du fann lite tröst i texten, tycker den är så fin... Så vill jag att mina anhöriga ska "tänka" när jag dött. Blir alltid ledsen när jag hör att en ME kämpe har dött men din mammas död skakade om mig lite för det var mer "nära" så att säga, även om vi inte känner varandra men vi har ju mailat och messat lite sporadiskt. Jag visste ju hur sjuk din mamma var och att hon läste min blogg. Du var den första som skrev till mig och gav mig styrka och mod att fortsätta blogga, du och din mamma <3... Vad fint av dig att du lämnar ut din mail ifall någon har några frågor <3 Jag blev lite orolig ett tag att jag gjort andra oroliga i och med att jag skrev om detta och till och med ifall du skulle bli arg på mig så jag är så lättad att du fann lite tröst... Du ska veta att jag tänker på dig och ljuset brinner fortfarande här för din mamma som kämpat så!
Många varma kramar till dig Louise <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-09-15 08:07:04

💜💜💜💜💜

till er båda, S och L. 🙏

Svar: <3 <3 <3 <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Pirjo H

Publicerad 2017-09-15 12:41:51

Louise,
Mitt varmaste deltagande och kramar skickar jag till dig i din djupa sorg❤
Vi är många som påverkats av din mammas bortgång och känner med dig. ME är ingen lätt sjukdom att leva med men nu är din fina mor fri från sjukdomen och får vara fri från sjukdomens svåra kamp bland änglarna i himlen❤

Stor kram till dig Louise och dig Susanne som skriver en så bra blogg direkt hämtad ur vår verklighet❤

Svar: Tack Pirjo för dina fina ord <333
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-09-16 11:22:21

Jag har inga ord. Bara tårar. Förtvivlan. Ledsenhet. Och rädsla då jag själv är mycket dålig och så rädd att dö pga ME:n.
Tankar och styrka till familjen 💙💙💙 och kramar till dig, fina S <333

Svar: Förstår dig och jag känner likadant... Många kramar tillbaka till dig med hopp och styrka fina Hanna <333
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2017-09-17 12:57:01

Vill tacka er alla för dom fina o tröstande kommentarerna ovan. Jag kommer skriva ut Susannes blogginlägg den 13/9 och alla era värmande kommentarer och lägga det hos mamma i kistan när jag tar avsked av henne nu i veckan.
Min mamma fick tyvärr aldrig uppleva att ME-gåtan knäcks... men jag hoppas att jag (som själv också har ME men dock en mycket lindrigare variant) och ni andra som kämpar tappert snart får uppleva lösningen o boten.
En extra hälsning till Nilla och Hanna, mamma läste troget era bloggar också och ni var också ett stöd för henne. All kärlek o värme till er också från mamma och mig <3

Svar: Vad fint att mitt inlägg får vara med som en sista hälsning till henne, fick tårar i ögonen när jag läste det... Tack till er alla som har skrivit en kommentar och skickat stöd till Louise <3. Vi med ME sitter i samma båt och vi kämpar för varandra tills forskarna hittar boten. Vi ger inte upp utan vi kämpar dag ut och dag in och hoppas. Vissa dagar är tyngre än andra men vi fortsätter... Kärlek och Styrka till er alla men speciellt till dig Louise <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela