MEalltidvila.blogg.se

Sömnparalys igen...

Publicerad 2017-09-08 23:11:52 i Personligt,

När jag somnade tidigt i morse så låg jag och försökte sova under två timmar minst. Somnade till någon minut ibland och vaknade igen och så höll det på lite. Var så trött men det är så svårt att somna in. Hamnade till slut i en sömnparalys och det var som en levande mardröm. Jag sover ju både med ögonmask och öronproppar för att hindra ljus och ljud så mycket det går.
 
I min sömnparalys så ville jag se och försökte få bort ögonmasken men jag kunde inte röra mig och jag kämpade så för jag trodde det var någon i mitt rum... Så otäckt men till slut somnade jag bort ifrån det och drömde andra stressdrömmar istället. Det händer mig ibland att jag har sömnparalyser, hade en för någon vecka sedan bara. Det är så otäckt...
 
Men jag blev väldigt imponerad av min hjärna inatt för den kom på ett namn jag har letat efter i flera veckor. Så dyker det rätta namnet upp under min sömn eller vad jag ska kalla det för. Det känns ju aldrig som någon bra sömn för jag vaknar ju så många gånger att jag inte orkar hålla ordning på hur många gånger det är. Men var ändå lite osäker så googlade namnet och det stämde. Hjärnan har letat och letat efter det där namnet i alla fall men nu kan jag släppa det...
 
Men hoppas det dröjer innan nästa sömnparalys kommer. Tycker det räcker med de vanliga stressdrömmarna...
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisali

Publicerad 2017-09-09 07:52:15

Fy vad jobbigt, hoppas du får sova bättre i natt💞

Svar: Tack det fick jag när jag väl somnade... <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-09 12:00:06

Otäckt o jobbigt : ( Skulle önska att jag förstod mig på vad som inte fungerar i våra ME-hjärnor ang alla sömnproblem. Och ännu hellre kunna få hjälp med orsaken. Jag har upplevt likn saker som du beskriver o trott att det berott på mina insomn.tabl. men då förstår jag eft det du beskrivit att det inte har med tabl att göra. Hoppas du får lite bättre sömn kommande
nätter : )
Många kramar fina MEdkämpe <333

Svar: Ja mycket obehagligt :( Det är mycket konstigt som hänt mig under sömnen, har drömt mycket levande som att jag trott att mannen kommit och lagt sig och hållit om mig när han inte ens varit hemma. Många gånger känns det som att jag både drömmer och är vaken samtidigt fast har ingen sömnparalys då. OM det ändå hade kunnat gå att bara trycka på en knapp så sov man beställd tid... Många kramar fina vän <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela