MEalltidvila.blogg.se

Ryck upp mig...

Publicerad 2017-09-16 05:00:00 i Personligt,

Trött är fel ord att beskriva ME och som jag har skrivit förr så hatar jag när de säger kroniskt trötthetssyndrom. Jag är trött på allt just nu men inte trött trött för jag kan inte sova, ständiga sömnproblem åt insomnia hållet... Jag är trött på att kämpa och jag har sjunkit ner ett hål och fastnat där som i ett tomrum. Efter att ha kämpat så länge och med bara motvind att jag inte orkade längre...
 
Nu har det blivit värre och jag är rädd för att bli riktigt deprimerad igen. Jag vill inte det... Det känns som jag står vid ett vägskäl, som i någon grå kladdig kvicksand som jag försöker ta mig ur...
 
Många tankar i huvudet som spretar åt alla möjliga håll. Blir jag inte galen till slut så är det ju ett under och mirakel i sig...
 
Jag måste ta tag i mig själv och börja kämpa igen fast det känns meningslöst...
 
Ryck upp mig, precis som det skulle vara så lätt!? Det hade varit lätt om jag hade kunnat röra på mig som jag vill eller kunnat göra saker som jag vill. Nu kan jag inte det, jag sitter fast i den där jäkla ME kvicksanden, sjukdomen från helvetet...
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-09-16 11:17:43

Jag avskyr också namnet Kroniskt trötthetssyndrom då det inte har ett dugg med ME att göra. Att kalla ME för ME/CFS tycker jag är lika dumt. ME är ME och sjukdomen heter ME, inget annat. Jag har skrivit flera blogginlägg om detta, varav ett blev ganska uppmärksammat. Jag fortsätter envisas med att det heter ME och inget annat för jag tycker det är väldigt viktigt.
Kramar fina vän <333

Svar: Jag har också skrivit om det förr och jag kommer säkert göra det fler gånger... Kramar fina vän <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-16 13:17:19

Ja, tänk om vi alla med ME o dessa fruktansvärda sömnproblem kunde få till en sammanhängande längre sömn, försöker leva på hoppet om det men är ju mer än tufft.
Håller verkligen med både dig o Hanna om det mer än felaktiga namnet "Kroniskt trötthetssyndrom", jag tål inte det namnet! Varför många andra länder håller fast vid CFS o ibland (liksom här) hopskrivet med ME kan jag heller inte fatta!?Det kommer ju alltid sammanblandas med olika typer av utmattn.syndrom så länge vår sjukdom inte benämns med just enbart ME...Många kramar fina vän <333

Svar: Precis, vi kommer aldrig bli tagna på allvar när det förenklas med bara trötthet... Många kramar tillbaka fina MEdkämpe <333
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2017-09-17 21:01:52

💗

Svar: Kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela