MEalltidvila.blogg.se

Orolig själ...

Publicerad 2017-09-18 19:15:44 i Personligt,

På många sätt så känns det som att allt jag är nu är min sjukdom. Så ska det ju inte vara, ingen är bara sin sjukdom. Nu har jag ju flera kroniska sjukdomar men det är ändå ME:n som är värst och som har tagit över mitt liv och mig själv för jag kan inte vara jag längre...
 
På grund av att jag fick ett mail häromdagen så läste jag ett av mina gamla blogginlägg. Det var en annorlunda ton i det, lite gladare än vad de är numera...
 
Just nu är det extra kämpigt som jag har nämnt och det bara är så och jag får finna mig i det och göra så gott jag kan. 
 
Har så svårt för att hålla koncentrationen till och med en kort meditation på knappt en kvart, jag klarar inte av det bara...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Mannen

Publicerad 2017-09-18 20:37:25

Kämpa gumman... det måste vända nångång! ❤️

Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-19 10:46:26

💗💗💗

Svar: <333
me alltid vila

Postat av: Lisali

Publicerad 2017-09-19 16:02:18

Förstår att du har det jätte kämpigt, du skall få ett lite annorlunda råd från mig.
Det kanske inte är något för dig men jag vill ändå nämna det.
Jag och familjen pröva det själva under en extremt kämpig period. Vi börja skriva tacksamhets bok tillsamans på kvällen, jag klara inte ens av att hålla i en pennan då så en av de stora döttrarna skrev. Vi skrev; En tanke var från oss alla, allt från att jobbet gott bra för gubben. En kompis hade hört av sig eller att solen värmde mina ben i dag..., att vi var glada för stödet av varandra! Vi börja uppskatta varandra mer....När man ser efter ljusglimtar mitt i mörkret ändrar man fokus, och man blir sakta lite gladare. (Läste forskning om det)
För även när allt är nattsvart finns det hopp! Bara en idee hoppas du snart mår bättre💞
Varm kram Lisali

Svar: Jag tänker dagligen på vad jag har som jag är tacksam över... Det verkar inte hjälpa. Jag har kämpat så länge och nu har jag ändå tappat allt, allt hopp, allt. Men TACK för att du tog av din tid och din kraft att skriva till mig. Jag är mest förtvivlad över att jag bara blivit sjukare och jag orkar inte vara stark just nu. Men jag vet att jag måste ändra mina tankar på något sätt. Varm kram tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Lisali

Publicerad 2017-09-19 16:30:40

Ja man måste hitta sin egen väg, det är så tufft när man är helt utlämnad till M. Hoppas att du kan finns styrka i något. Önskar jag kunde hjälpa dig! Kram Lisali

Svar: Ja det är svårt... Tack för din omtanke det värmer <3 Kram
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela