MEalltidvila.blogg.se

Meningen med livet...

Publicerad 2017-09-29 01:31:00 i Personligt,

Tittar på MENINGEN MED LIVET på SVT, mycket intressant att se på tycker jag. Ja, meningen är inte att bli sjuk i alla fall, det är vad jag tycker...
 
Ingen vill ju vara sjuk eller jo de som utnyttjar systemet då fast de är ju inte sjuka på det sättet.
 
Jag tror att ingen uppskattar livet så mycket som en som är eller har varit allvarligt sjuk i alla fall...
 
Det viktigaste man kan göra för sig själv i livet är att gå sin egna väg, för man behöver inte göra som "alla andra". Våga ha drömmar och gå mot dem sakta men säkert, det gör inget om man "misslyckas" (vill inte använda ordet misslyckas men hittade inte något annat tyvärr och skyller det på min hjärntrötthet) eller ändrar sig så länge man försöker. Lyssna till sitt hjärta och även lyssna på sin kropp såklart säger jag som inte har gjort det då...
 
Det är väldigt lätt att vara efterklok...
 
Det är ett mycket intressant ämne i alla fall, vad är meningen med livet?!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-29 17:12:05

Du har kloka tankar o funderingar. Tror verkligen precis som du att meningen med livet definitivt inte kan vara att vara långvarigt sjuk...
Har bara tittat på ett av programmen än så länge men ska titta mer på SVTplay.
Många kramar fina MEdkämpe <333

Svar: Tycker det är kul att se sådana program och det programmet är riktigt bra tycker jag, även Kalles sex liv är intressanta om du inte har sett, också svt. Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Johanna Martikainen

Publicerad 2017-10-05 01:11:08

Vad meningen med livet är? Jag tror starkt att allt är en lärdom, inget händer av en slump eller "otur" och jag tror vi själva valt vårt öde för att komma ut som ett bättre exemplar av sig själv, hur hård kampen än må ha varit.
Jag levde tillfälligt ensam i Finland under nästan 3 år, mamma bodde på gångavstånd dock och släktingar fanns i närheten, men var i vilket i så dåligt skick att det "värdsliga" inte var ngt jag var delaktig i längre (så som ju ME gör oss..), vilket fock mig att säka mkt djupt inom mig själv och det andliga, läste på om spiritualim och hur själen bara bor i en kropp här i jordelivet tillfälligt och reser sedan vidare antingen till ett nytt bättre liv efter att man blivit visare och fått insikt.

Dessa tankar hjälpte mig otroligt att acceptera min situation och konstigt nog, känna tacksamhet, eftersom jag visste att efter jag insett lärdomen kommer jag vidare och drömde om vad jag vill göra av mitt resterande friska liv, vilja misstag jag inte ska göra om och hur mkt det finns att vara tacksam för osv.

Jag slutar här innan det blir alltför långdraget 😉.
Jag har iaf kommit otroligt långt i både fysisk och mental läkning efter den perioden, men det är ett tag kvar till "frisk", men den tankegången håller mig uppe, att denna sjukdom är en "välsignelse" för att få mig att släppa allt dåligt och uppskatta och kunna se alla möjligheter jag bär inom mig.

Stor varm kram 💗💗💗

Svar: Tack för din långa och väldigt intressanta kommentar. Jag tycker mycket om att diskutera detta ämnet. Jag har varit hos rätt många olika medium, (speciellt efter att min far dog 2011) och en sa att ca 80% är bestämt och resten beror på egna val enligt henne. Jag har svårt att tro att sjukdomar är något man väljer men tror inte du menar det heller. Sen var det ett annat medium som sa till mig för jag fick via henne kontakt med min far och han var inte värst jättetrevlig då heller, då sa jag att jag trodde de skulle inse sina fel när de dött. Då svarade hon att så lätt är det inte, en del behöver flera liv för att lära sig... Pust om vi lever flera liv så hoppas jag att jag slipper han som pappa igen i alla fall... Ibland tror jag på liv efter döden och ibland inte. Sen ser jag på något andligt program som det okända och då tror jag igen... Jag vet inte om det är att jag inte vill acceptera som gör att jag inte blir bättre... Bra att det hjälpte dig i alla fall! Jag tror att man lär sig väldigt mycket när man är svårt sjuk och uppskattar verkligen det lilla och ser livet lite annorlunda... Diskuterar gärna detta vidare någon gång! Många varma kramar till dig <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela