MEalltidvila.blogg.se

Blocka skiten...

Publicerad 2017-09-12 02:46:17 i Personligt,

Jag hanterar inte min sjukdom så bra, jag är inte stark, jag är bara en spillra kvar. Denna spillra längtar efter livet. Att få bli levande igen och slippa det där helvetet som stoppar mig. Jag är så trött på min sjukdom och ja alla sjukdomar och allt elände som finns. Önskar jag kunde slippa tänka på det helt, radera allt med sjukdom i min hjärna, blocka det totalt så jag på något sätt är omedveten om det som pågår, att det är normalt liksom...
 
Tänk om jag kunde blocka skiten från mitt huvud... Jag vill ju dansa bollywood och vad som helst men ja det är ju väldigt långt borta, kan ju inte göra någonting, ingenting av värde i alla fall, kan ju inte ens ta hand om mig själv...
 
Det finns ingen utväg, ingen nödutgång, det är bara att fortsätta dag ut och natt in ensam med alla tankar...
 
Tur jag har bloggen jag kan skriva av mig ångesten i, det lättar alltid lite en stund i alla fall... 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-09-12 15:08:16

Jag vet att jag kanske låter tjatig o att mina ord kanske inte hjälper dig men känner så mycket igen mig i det du beskriver o inte minst känner MED dig också. Jag har haft en dipp mentalt senaste perioden o känt mig liksom du så ensam fastlåst i denna sjuka kropp o överkänsliga hjärna. Det kommer över mig en stor sorg ibland över den stora längtan man har att bli bättre o även över att ingen riktigt kan förstå måendet med ME förutom vi som är drabbade. Att få blocka jobbiga tankar vore skönt.
Många varma kramar <333

Svar: Du är aldrig tjatig och dina ord hjälper mig väldigt mycket. Alla kommentarer hjälper mig på olika sätt men dina speciellt faktiskt. Vi med ME förstår ju varandra på ett annat plan vilket är omöjligt för andra att göra och det är en tröst. En tröst att inte vara ensam i denna kampen med ME. Jag är så tacksam att du och flera delar med er i ert mående också. Är så ledsen idag för att en bloggläsare som hade svår ME har dött... Det finns inga ord liksom. Tycker så synd om henne och hennes dotter... Jag är så tacksam för att du och andra ens läser min deppiga sjuka blogg och ger mig ert stöd. Det är det enda jag har som jag sa till mannen idag men då blev han stött och tog det på fel sätt. Givetvis är han och mina barn det viktigaste och finaste jag har men jag är mycket ensam och då har jag bloggen... Idag vill jag verkligen radera ME och lidandet som sprider sig som en pest för alla närstående till ME sjuka... Tur vi har varandra här över nätet i alla fall... Många varma kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Pia

Publicerad 2017-09-12 16:39:30

Har du fortfarande inte fått någon tid på den där remissen ? Fruktansvärt orättvist liv du har 💚 önskar bara varje gång jag ser din blogg att du blivit bättre o bättre ist så vi kunde ta en fika o prata om våra fina barn , kramar i massor till dig// Pia

Svar: Det tar ett år innan jag får en tid, minst. Det gör ingenting, jag kan vänta, är ändå så dålig att resan kommer göra mig försämrad och det orkar jag inte tänka på nu ens. Vi kan säkert ta en fika när du kommer nästa gång om jag inte sover just då vill säga. Det vore så kul! Kan vi prata om barnen och ditt fina barnbarn <3 Kramar tillbaka fina du <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela