MEalltidvila.blogg.se

Me too...

Publicerad 2017-10-17 09:44:00 i Personligt,

Det hände där jag borde varit trygg. Hemma hos min bästa kompis och hennes lillasyster. Mamman jobbade natt och vi var i deras sommarstuga. Jag var 12 år. Jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Visste inte om jag skulle springa ut mitt i natten efteråt men vågade inte röra mig och vart skulle jag springa. Jag grät och försökte väcka min kompis som låg bredvid mig men hon ville inte vakna. Hon skämdes för sin pappa och hade hört allt.
 
Han var så himla otäck, jag hade alltid tyckt att han var konstig och tyst. Satt ofta och rökte sin pipa mitt i natten. Han sa till mig att han bara skojade och att jag inte skulle säga något till min mamma eller pappa. Han hade aldrig pratat så mycket med mig som han gjorde den natten. Min bästa kompis sa morgonen efter att han bara skojade och erkände att hon var vaken men låtsassovit. Jag vågade inte berätta för mamma men gjorde det efter mer än ett år efteråt. Då skulle de skiljas och han försökte hämta min kompis hemma hos oss fast det inte var bestämt. Hela min kompis familj kom hem till oss, mamman, mormorn och flera andra. Mormorn spände ögonen i mig och frågade om det var sant det jag berättat. Jag kände mig jättedum och smålog av nervositet och svarade du kan fråga Tina, hon hörde allt...
 
Frågan är vad han gjort mot sina egna döttrar, jag vet inte...
 
Det enda jag vet är att han gav mig ptsd. Jag var extremt rädd för honom och den bilen han hade. Var rädd för att han skulle ge sig på mig igen för att jag hade berättat. Den där blåa volvon, ser jag en sådan tänker jag direkt på honom fortfarande, det är så inpräntat. Fast han är död nu...
 
Jag har sett honom en gång efter den gången hemma hos oss och det var kanske 2007 eller 2008. Han satt och väntade på bussen utanför Åhléns i Kalmar. Jag är rätt säker på att han såg mig också. Jag fick hjärtklappning, fast jag var nästan 40 år så blev jag otroligt rädd för honom. Mannen mötte upp mig och jag berättade för honom, pulsen gick fortfarande i 180 minst... 
 
Såg sedan i tidningen att han dött dagen efter våra blickar möttes, han hade fått en stroke. Ibland undrar jag om det hade något samband... 
 
Men ingen hjälpte mig igenom det som hände mig. Jag fick klara mig själv för de tyckte ju att ingenting hände. Det hände tillräckligt för mig och jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. Det satte djupa spår och ändrade mitt beteende när jag var utomhus. Jag hade ptsd...
 
Jag var 12 år...
 
Men som för många andra så slutade det inte där, det har hänt mer saker i mitt liv och säg den kvinna som inte blivit utsatt. Jag tror inte hon finns...
 
 
(Bild från internet)
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-10-17 09:56:03

Fy så tufft för dig 😓 Varför trodde man inte på oss tjejer när vi var små? Det är ju inte klokt egentligen att det alltid är tjejerna som står kvar med skammen. Kram

Svar: Ja och för dig med, jag läste ditt inlägg med fasa... Precis en anledning till att jag inte berättade var för att jag kände skam och nästan skuld fast jag var rätt omedveten om sex och hade inte ens fått bröst än. Jag undrade om jag gjort något fel eller tolkat allt helt fel. Jag skämdes så... Kram
me alltid vila

Postat av: Hanna Emilia

Publicerad 2017-10-17 11:19:00

❤️❤️❤️

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-10-17 12:25:04

💗💗💗

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Malin

Publicerad 2017-10-17 22:42:19

Detta är tyvärr vanligare än många tror, och inget nytt som kommit de senaste åren. Tycker det är bra att det kommer fram, att vi tjejer nu vågar höja våra röster. Detta är inte ok, aldrig ok!
Jag är inget undantag, tyvärr.
Kram

Svar: Jag tycker också att det är bra att det kommer fram för det är så vanligt. Hade inte tänkt skriva om detta först men sedan tänkte jag att det har förstört mycket för mig och rädslan formade mig och under så många år scannade jag omgivningen efter den blåa bilen, gömde mig i diken om jag cyklade när det var mörkt om det kom en bil. Så mycket annat har hänt under åren också och det är fasiken inte ok heller. Det är så många drabbade och vi ska bli lyssnade på nu! Ledsen att höra att även du varit drabbad... Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Emma jagarknapp.blogg.se

Publicerad 2017-10-21 02:12:25

Hoppas du funnit din hjälp till läkning redan <3 Om inte rekommenderar jag rise-sverige.com eller nxtMe - kolla Facebook, eller skriv till mig privat i mailen om du skulle vilja.

Kram <3 /Emma

Svar: Tack för din omtanke. Jag känner inte att jag behöver ha någon hjälp med detta nu men hade behövt hjälp och stöd när jag hade berättat detta. Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Emma (igen)

Publicerad 2017-10-21 02:15:47

Angående diagnosen som ME. Baserat i grunden på PTSD. Jag har själv övervägt diagnosen, men jag har lyckats bearbeta min PTSD så många av mina symptom är borta. Detta vet du säkert redan men kände för att skriva, och då går jag på den känslan. Kram igen :)

Svar: Min ptsd försvann till slut långt innan jag fick ME och utan någon behandling. Jag har aldrig pratat med någon psykolog om detta men hade behövt hjälp efter att jag berättat. Då visste jag inte att jag led av ptsd men har förstått det nu i efterhand hur jag betedde mig under många år och även läst om det. Detta var ett trauma för mig men de vuxna viftade bara bort det som att inget hänt. Skönt att du också lyckats bearbeta din ptsd. Tack för att du lämnade två kommentarer och ville berätta. Me är en neurologisk sjukdom och har inget med ptsd att göra vill jag bara förtydliga också. Många kramar till dig <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela