MEalltidvila.blogg.se

Intervjuförfrågan...

Publicerad 2017-10-12 21:29:49 i Personligt,

Häromdagen fick jag en intervjuförfrågan via mail. Det var en journalist som snubblat över min blogg och undrade om hon får skriva om mig och min historia. Det gäller VP Vetlandaposten tror jag. Först så tänkte jag direkt nej men sen mailade jag det till mannen och så ringde han upp mig, vi diskuterade lite och kom fram till att jag ska tacka ja till en intervju. Ska maila henne och fråga lite hur det ska gå till bara.
 
Jag är inte typen som vill synas eller behöver den uppmärksamheten. Skulle själv aldrig kontakta media. Men på ett sätt så känns det redan som att väldigt många vet om att mannen har en sjuk fru, här där vi bor, då han har gått ut med det för att få uppmärksamhet till sjukdomen och pengar till forskningen. Speciellt på ME dagen då. Sen bloggar jag ju om det själv...
 
Så det känns som att det kvittar och vad har jag att förlora? Ingenting, jag har redan förlorat mitt liv till sjukdomen...
 
Det viktigaste är att allt som skrivs blir rätt åt alla håll. Sedan ska jag bara orka med det också. Men nu börjar jag vela lite, tänk om jag får massa hat och tänk om det får andra negativa jobbiga konsekvenser. Men jag får väl ta det då i så fall...
 
 
 
(Bild från facebook)
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2017-10-12 21:44:02

Här kommer massor med ❤️ som motvikt ifall det finns idioter som hatar ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Svar: TACK jag känner all värme som kommer emot mig och ska spara det om det kommer elaka kommentarer. Hittills har jag ju klarat mig från de där elakingarna men det kommer väl någon dag... Kramar till dig <333
me alltid vila

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-10-12 22:10:17

Det viktigaste är att du orkar. Du får ju inte ta slut på dig själv för att sprida information om ME. Kram

Svar: Absolut det är viktigast. Mannen skrev mailet idag och jag godkände sen, han skrev bl a att jag kanske måste ställa in i sista sekund för jag vet inte hur jag mår, det kan ändras fort. Kramar fina MEdkämpe <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-10-13 09:54:48

Väldigt spännande o all styrka till dig om du orkar med intervjun <3
Jag tror verkligen att du skulle ge en mer än tydlig bild av hur det är att leva med tuffare ME o hur handikappande sjukdomen är.
Självklart ska du känna att du orkar o att allt kan ske på dina villkor.
Så fint av din man att också sprida kunskap om sjukdomen. Ni gör båda så viktiga insatser! 🌹
Många kramar fina MEdkämpe <333

Svar: Tack vad snällt sagt av dig <3 Med bra förberedelse och att det får ta den tid det tar så ska det nog gå bra. Många kramar fina vän <333
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-10-13 10:45:32

Du ska veta att det du gör och även din man betyder så mycket för oss andra sjuka. Bra att du gör det på dina villkor, många styrke kramar till dig❤

Svar: Tack så mycket, vad snällt sagt. Jag får så mycket tillbaka och bloggen/skrivandet hjälper mig massor. Många styrkekramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Lisali

Publicerad 2017-10-13 11:09:09

Så kul!
Tror du kommer göra det jätte bra👍🏻
Bara du månar om din egen energi.
Kanske är bra att få frågorna innan och skriva ner svar så kan du sprida intervjun över tid.
Önskar dig all lycka, tror det blir positivt mottaget👏🏻❤️

Kram Lisali

Svar: Bra tips! Jag kände mig lite överväldigad först men har släppt det nu, liksom det är så mycket att berätta men det ska nog gå. Tack snälla Lisali och många kramar till dig <3
me alltid vila

Postat av: Malin

Publicerad 2017-10-14 01:16:27

Hej följt din blogg ett tag och blev förvånad att vi verkar bo nära varandra 😊. Kämpar själv just nu med ev ME diagnos och slukar allt i ämnet. Ser fram emot att läsa något om ME i VP, bra oxå för sjukvården här i stan som inte vet vad ME är. Hejja dig❤️
/var rädd om dig /Malin

Svar: Hej Malin, Vad kul att du följer min blogg. Låter mindre kul att du kanske har ME... Känner igen det där att de inte vet vad ME är här i stan, vilket är mer vanligt än ovanligt. Jag och mannen har försökt berätta lite för en läkare som var snäll och hjälpte mig med remissen till Sköndal i alla fall och han verkade ha läst på lite innan jag träffade honom, han kom hem till mig. Vill du ha hans namn så kan jag maila det till dig, han var öppen och inte otrevlig på något sätt. Annars är nog det bästa för dig att ta kontakt med Gottfries kliniken i Mölndal, den är privat nu så lite mindre väntetid och de är ju experter där. Jag fick min diagnos där 2014. Det är som sagt väldigt viktigt att fastställa diagnosen så var rädd om dig tills dess så du inte blir sämre. Hör av dig om du har några frågor <3
me alltid vila

Postat av: Malin

Publicerad 2017-10-14 19:42:41

Tack för din omtanke. Vill gärna ha den läkarens namn😊. ([email protected]) Hade remiss till Gottfries men när de blev privata togs remissen bort. Fick en remiss till Lidköping i stället. Nu vill Linköping att Vetlanda ska ge mig en MMR2 utredning, blir jag inte bättre av det blir det en ME-Diagnos. Har du gjort en sådan utredning? Du får gärna skriva till mig om du vill och orkar. Känner att jag hela tiden är orolig för att bli sämre /fastna i ett skov då jag av det jag läst inte är så hårt drabbad. Det räcker liksom som det är.
Ta hand om dig, var snäll mot dig själv och minns att du ger inspiration till många. ❤️

Svar: Jag ska maila namnet till dig. Om du vill kan du ju kontakta Gottfries själv vid sidan om. Jag har inte gjort någon MMR2 och visste inte ens vad det var, fick googla. Jag brukar aldrig nämna Linköping då jag har hört mycket dåligt om en läkare där som tidigare var i Danderyd. Var försiktigt med vad du orkar så du inte blir sämre bara. Skönt att du inte är så hårt drabbad men förstår att det räcker ändå... Tack för dina ord <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela