MEalltidvila.blogg.se

Imorgon kanske...

Publicerad 2017-10-29 02:05:53 i Personligt,

Varje dag önskar jag att få bli bättre, bara lite lite bättre. Imorgon kanske tänker jag senare på dagen, imorgon. Den tanken ekar i mitt huvud flera gånger under dagen, kvällen ocn nu mitt i natten...
 
Kommer den dagen för mig igen någonsin...
 
Jag väntar, våndas och längtar som i en oändlighet av tröstlös väntan...
 
Imorgon kanske...
 
Jag tror inte på det själv men jag hoppas ändå...
 
Imorgon...
 
 
(Bild från facebook)
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-10-29 18:03:58

Hoppas o önskar att den där morgondagen med lite förbättring ska komma till dig fort, fort.
Många varma kramar <333

Svar: Tack snälla du, många kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2017-10-29 22:21:11

Usch, det var en sorglig bild...såg nån liknande för länge sen, men på den stod det "Me- waiting for the perfect man" lite mer lättsam med andra ord... ;-)

Skämt åsido, jag hoppas också innerligt att du ska få uppleva förbättring snart, minsta lilla åt rätt håll vore ju värdefullt. Så du kan få ha åtminstone lite liv, det gör ju allt så mycket lättare att stå ut då. Jag förstår verkligen att du har svårt att se nån mening med tillvaron som den är nu, så jäkla tufft och orättvist. Åhh, jag blir riktigt arg när jag tänker på alla som är friska och bara tar det för givet, grrrr! Försök och inte tappa hoppet, inte nåt långvarigt iaf...din tid måste komma snart, den bara måste det!!
Kram och tumhållning för ditt tillfrisknande <3

Svar: Ja den bilden var ju lite roligare och sann den med... ;-) Ja det är tufft på många sätt att leva så här. Blir också arg och liksom besviken på de friska som tar så mycket för givet men ändå gnäller om småsaker (i mina ögon) eller om de är tillfälligt sjuka några dagar eller kanske en vecka typ. Visst de har också rätt att gnälla men gör det inte till mig tack... Tack jag hoppas varje dag att det ska bli bättre. Det är upp och ner här men mest ner men jag försöker hålla liv vid hoppet jag tillfälligt fick för någon vecka sedan. Många kramar till dig <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-10-30 13:17:40

En av mina favoritdikter lyder:

"Det ska komma en morgondag.
Om inte imorgon,
så en annan dag."

Skriven av Cecilia Ekhem,
sjuk i ME.

De raderna har burit mig genom många dåliga skov.

Svar: Den var fin... Tack <333 Hon har skrivit mycket bra, jag tycker speciellt om den som kanske heter; Till dig som kämpar... Men den går ju inte att lägga på minnet i sin helhet. Den du skrev här ovan är ju perfekt på det sättet...
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-10-30 18:52:37

Precis.

Kort nog att minnas. 💜💜💜

Kram kram kram

Svar: Nu har jag redan glömt den... Det säger väl allt om minnet... Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Annica

Publicerad 2017-10-31 09:06:45

❤️

Svar: <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela