MEalltidvila.blogg.se

Unrest...

Publicerad 2017-11-02 01:21:13 i Personligt,

Mannen och jag tittade på filmen Unrest på itunes igår. Om du inte hört talas om denna filmen så kan jag berätta att den handlar om ME. En kvinna filmar sig själv och intervjuar andra ME sjuka och deras anhöriga från olika länder. Även några doktorer är med och pratar. Denna går just nu på bio i England och jag väntade på att få se den på dvd då den inte kommer till de svenska biograferna, (undantaget Östersund som hade en visning igår om jag minns rätt) men nu kan den ses världen över via itunes bland annat. 
 
Kan väl säga att det är ingen "feel good" film direkt och tårarna rann ibland för jag känner igen mig i så mycket. Mannen somnade inte heller och det är ovanligt...
 
Tycker filmen är bra och väl värd att se, även om den var smärtsam då det är vår vardag och verklighet... Speciellt bra att se om du vill veta mer på djupet hur det är att ha ME eller om du känner någon som har det för att bättre kunna förstå. 
 
Jag vet att filmen är mycket kritikerrosad. Bland annat har LA Times skrivit så här "An existential exploration on the meaning of life".
 
Jag hoppas filmen kommer få något stort pris för vi med ME behöver all uppmärksamhet som vi kan få. Det är liksom på tiden!
 
Klicka här för att se valmöjligheter att se filmen om du är intresserad.
 
 www.unrest.film/digital 
 
 
(Min egna bild för en gångs skull, den hamnade på fel håll och jag kan inte vända den...)
 
Nu när jag skrivit av mig detta så hoppas jag att jag kan varva ner min adhd hjärna som mannen kallade den idag... Men jag kommer inte somna än på minst några timmar för jag är just nu inne i en väldigt hackig period...
 
Men men over and out its time to rest... 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-11-02 10:29:49

Stort tack för att du delar med dig av informationen om hur det går att se Unrest.
Förstår att du blev berörd av filmen.
Jag ska verkligen se den någon dag då jag väntat på den. Måste dock ta det någon dag då jag mår lite bättre. I dag mår jag eländigt eft ca 1 timmes sömn i natt...
Hoppas din dåliga sömn ska bli lite bättre o tack än en gång för infon.(Hoppas också att du klarade ditt vårdbesök).
Många kramar fina vän <333

Svar: Ja jag tycker du ska se den när du kan. Usch förstår att du haft en jobbig dag då efter den jobbiga sömnlösa natten... Hoppas du får sova bättre inatt. Många kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela