MEalltidvila.blogg.se

Elefanten...

Publicerad 2017-11-24 10:14:37 i Personligt,

Hej till er som läser...
 
Jag försöker bara hanka mig fram genom dagarna och nätterna. Min sömn är fortfarande väldigt ytlig och med massa uppvaknanden och så har jag svårt att somna in på det. Inget är förändrat när det gäller sömnen alltså. Har fått ökade symptomer med mera huvudvärk, tinnitus, frossa, pulsökning och svettningar växelvis och när jag blir så där supertrött så känner jag mig typ full men ändå kan jag inte somna direkt, sedan alla andra symptomer jag inte orkar rada upp som hela tiden är med mig...
 
Försöker att inte stressa upp mig över sömnen, är så van vid detta. Men ju sämre jag sover desto svårare blir dagen. Har i alla fall någorlunda rätt dygnsrytm just nu ändå och hoppas det håller i sig så länge det går...
 
Mannen har köpt en saga för mig att lyssna på som ska göra en trött och ja den får mig att gäspa i alla fall och är rätt mysig att lyssna på, rogivande. Har inte orkat hänga med vad som egentligen händer fast jag spelat den rätt mycket redan. Denna cd:n är för barn egentligen och heter...
 
 
Elefanten som så gärna ville somna... 
 
Om jag bara kunde få sova riktigt djupt och länge. Jag skulle göra vad som helst för att få uppleva det igen, precis vad som helst. Om någon läkare sa att vi provar att söva ner dig i ett halvår så hade det varit helt ok...
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-11-24 22:33:02

Väldigt tufft att du fått ökade symptom, hoppas det ska vända.
Skönt att du iaf fått en mer ok dygnsrytm. Tror på det med sövning, kanske skulle då våra slutkörda hjärnor o kroppar få den återhämtning som vi inte får pga den ständiga sömnbristen.
Vad gulligt att din man skaffat sagan om elefanten <3 Jag har Storytel då jag ju inte kan läsa längre men klarar en del ljudböcker o har lyssnat på "Kaninen som så gärna ville somna" av samma författare som till din. Den är ju också fin o visst känner jag mig lite trött men somnar ju inte ändå, tänk om man kunde få tillbaka sin gamla sömn, vilken önskedröm! Vi får försöka leva på hoppet om det iaf.
Många kramar fina vän o hoppas din natt blir så bra som möjligt <333

Svar: Usch ja det är tufft och kämpigt... Ja jag hade inte tvekat att få bli nersövd just nu. Önskar så att jag var sådan som sov för mycket istället för tvärtom, det gör säkert du med... Just det ja, det var Kaninen som så gärna ville somna som jag hörde om på Malou men så fanns inte den i affären så det fick bli Elefanten, de kanske liknar varandra... Vi får försöka leva på hoppet att bli lite bättre någon gång även om det är så otroligt tungt just nu... Tog så lång tid för mig att somna inatt tyvärr och sedan bara orolig drömsömn... Hoppas både du och jag får sova gott inatt, kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela