MEalltidvila.blogg.se

Godmorgon...

Publicerad 2017-05-03 05:16:00 i Personligt,

En god morgon, klockan är fem och jag har sovit inatt, med mycket vaknanden, sover inte mer än knappt två timmar i sträck i början sedan blir det en timma i taget, tar lite tid att somna om igen, men ändå sovit i omgångar sedan fem igår. Haft många drömmar; varit i ett hus som jag bott i en gång och hittat saker som varit mina och barnens och när jag vaknade så visste jag inte vart jag bodde ett tag. Blivit jagad av en isbjörn i en annan... Att min man lämnar mig i en annan... Bara jobbiga drömmar alltså.
 
Nu ska jag gå upp och äta frukost.
 
Förresten, den 12 maj är det ju ME-dagen och jag har funderat på om jag skulle kunnat göra något arrangemang via min blogg men jag har inte haft ork att engagera mig tyvärr så jag kommer att hoppa över det. Men se här nedan vad fint de har gjort i RME, så många fina bilder med #millionsmissing som vi kan använda på sociala medier. 
 
Kramar och godmorgon från mig <3
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Kina

Publicerad 2017-05-03 07:50:00

💕

Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-05-03 08:52:29

Det är bättre att du lägger din energi på dig själv och låter andra göra arrangemangen. Kram

Svar: Ja du har rätt i det. Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-05-03 12:00:11

God morgon/god förmiddag, hoppas du får en så bra dag som möjligt efter allt du upplevt under natten😉
Kram 💜

Svar: Tack vännen, ja det hände mycket inatt ;-) Önskar dig med en så bra dag som möjligt. Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-05-03 13:02:08

Ja, dessa drömmar...tänk om man ändå kunde få sammanhängande och drömfri sömn. Jag är helt slut när jag vaknar! Provat både Cirkadin och Melatonin men mådde tyvärr förfärligt dåligt av dem.

Men brukar tänka att det är kul att få lämna huset i drömmarna i alla fall. 😊

Men jobbigt med jobbiga drömmar. 💜 Kram

Svar: Ja gud tänk att få en sammanhängande sömn, känns som att det aldrig mer kommer hända. Blir så avundsjuk på alla som får sova... Vad tråkigt att du mådde så dåligt av circadin och melatonin. Tar du något annat eller kämpar du utan som jag?
Kul att lämna huset i drömmarna, håller med dig. :-) Skönt att drömma att jag är frisk ibland med, då är jag fri igen liksom. Men som sagt det sliter och man blir ännu mera slut... Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-05-03 16:25:51

Hej igen :)

Jag har Stilnoct för sömnen. Ingen hållbar lösning och försöker ta max 3-4 nätter i veckan. Men skönt att ha. De hjälper mig att somna och sova 2-6 timmar, lite olika hur bra de funkar.

Höll på att bli tokig av att bara ligga och glo på nätterna. Alla ME-symptom blir ju så mycket värre i extra dåliga sov-perioder också.

För det mesta är jag frisk i drömmarna men ibland dyker sjukdomen upp där också, hu.

Önskar dig och mig drömlös djupsömn!!!

Kram 😴😴😴


Svar: Ok, tack för att du berättar. Ja det är tortyr att inte kunna sova och allt blir ju värre... Usch ja när man drömmer att man är sjuk, det är de värsta drömmarna för mig, blir hellre jagad av isbjörnar... Kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela