MEalltidvila.blogg.se

Existera...

Publicerad 2017-05-17 01:20:39 i Personligt,

Att bara existera... Jag vet att jag tjatar hål i huvudet på andra (de som orkar läsa här) det är bara här jag gnäller förutom till mannen då. Varje dag när han kommer hem så frågar han mig hur jag mår och sedan kommer röntgenblicken... Ibland läs rätt ofta plockar han bort datorn och säger att jag ska ligga ner istället för att halvsittligga. Det är order och inga visor eller vad man säger, han pekar och knäpper med fingrarna...
 
Jag har ju mått sämre på sista tiden och orkar inte med nästan något, ljud och ljus är med extra jobbigt utöver de övriga symtomer jag har dagligen. Jag har svårt att släppa datorn fast jag är hjärntrött och har suddig syn, den är ju mitt sällskap, men jag måste bli bättre på att vila hjärnan. Lätt att säga men svårt att göra...
 
Ikväll kom mannen på att jag kan ha solglasögon inne, känns konstigt att ha det på sig inne men jag får väl vänja mig, det var skönt för ögonen, mycket skönt. Fattar inte att jag inte tänkt på det innan men skyller på den här ME hjärnan som inte orkar tänka hela vägen...
 
Jag har svårt för att ligga ner och jag har svårt för att släppa datorn i tid och jag har svårt att slappna av. Vet inte varför det är så svårt för mig med detta. Datorn gör så jag slipper känna mig ensam, en slags flykt. Jag är rastlös, uttråkad, hälsostressad och säkert mycket mer...
 
Ibland när jag mår sådär riktigt dåligt känns det som att jag nästan kommer bryta ihop, alltså om jag tillåter mig att göra det, men det har inte hänt än, jag har fortfarande kontrollen fast ibland känns det som jag är sekunder ifrån, men jag biter ihop. Jag har brytit ihop x antal gånger tidigare under de här fem plus åren och det är inget roligt...
 
Men kan man vara annat när det är så här... Att bara existera utan att kunna göra någonting...
 
Jag vill bara bli frisk och fri...
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-05-17 07:59:26

💖💖💖

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-05-17 08:18:08

Förstår dig, känner likadant.Ligger 24/7, har inte varit ute på månader. O denna hälso ångest vad händer med kroppen? hur mycket stryk tar det? 💗💗💗

Svar: Ja visst är det hemskt, det finns inga ord för att beskriva detta så kallade "liv" och det är heller inte konstigt att vi har hälso ångest... All styrka till dig som är i samma fängelse som jag <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-05-17 09:17:35

Känner igen allt du beskriver. Tror din man tänker rätt med att det gäller att både vila kroppen på rätt sätt o även hjärnan. Jag är inte heller bra på detta. Vad bra att du använder solglasögon inne nu för att skona dina ögon lite. Jag har haft det till o från sedan förra sommaren då jag blev ännu mer ljuskänslig. Har dem även ibland vid TV:n när det är för mkt ljus-flashande vilket mina ögon o hjärna inte klarar. Jag känner också fruktansvärd stor stress över detta med hälsan då jag inte kan hålla kroppen i rörelse utan bara är liggandes. Stor kram 💜

Svar: Nej det är ju så enkelt att ha laptopen i knät som sällskap, hade jag haft en stationär dator så hade jag inte orkat sitta vid den. Jag klarar inte heller blinkande/flashande ljus men inte kommit på att använda solglasögon men nu har jag dem här i min närhet i soffan tillsammans med hörselskydden. Ja alla vet ju att livet förkortas när man inte rör på sig och med denna sjukdomen, vi sitter liksom fast i moment 22... Stor kram fina MEdkämpe <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-05-17 16:36:17

💖💖💙

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2017-05-17 23:27:43

Önskar du slapp känna dig så ensam o isolerad...försök tänk att vi iaf är många som följer dig i din blogg o vill stötta dig så mycket vi kan. Men förstår att det är en klen tröst, önskar jag kunde göra mer. Kramar 💝

Svar: Jag har stor tröst av bloggen och är tacksam att du och så många skriver kommentarer, gillar och delar. Bloggen är jätteviktig för mig... Samtidigt som jag skäms över att klaga, gnälla och lämna ut mig, så det är lite dubbelt. För att aldrig ha träffat dig så gör du mer än många andra jag känner och det är jag tacksam för! Många kramar fina du <333
me alltid vila

Postat av: Johanna Martikainen

Publicerad 2017-05-20 02:01:49

"..rastlös, uttråkad och hälsostressad" känns så väl igen, och internetberoende!
Jobbar på det sistnämnda dock..

Svar: Ja jag jobbar med på det där med internetberoendet, men det är så himla lätt att ha den där laptopen i knät som sällskap, speciellt om natten... Det andra är inte så lätt att jobba på när livet ser ut som det gör. <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela