MEalltidvila.blogg.se

Blodprovsdax...

Publicerad 2017-05-15 23:50:54 i Personligt,

Har haft en sämre dag än vanligt, så varit mest i sängen under dagen. Helt orkeslös idag... Var tvungen att göra mig lite i ordning och byta morgonrocken mot mjuka kläder för en sjuksköterska skulle komma och ta blodprov vid kl 19 ikväll.
 
Har inte kunnat skicka blodet tidigare på grund av frosten. Blodet går iväg  imorgon för koll om hon hittar någon förändring efter borreliastudien som jag gjorde i Borlänge i januari. Jag har ju inte märkt någon förbättring utan tvärtom har jag fått en försämring som jag inte har återhämtat mig från än... Men ska bli intressant vad som ses i blodet ändå. Får säkert svar i slutet på denna veckan.
 
Är tacksam för att denna snälla sjuksköterska kom hem till mig igen för att ta blodprov. <3 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-05-16 10:35:21

Skönt att kunna göra det hemifrån 💙

Svar: Mycket skönt, speciellt när jag är så här dålig. <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-05-16 14:38:32

Vad bra att du fick hjälp hemma, hoppas proverna är bättre💗 Johanna

Svar: Ja fast jag inte ens känner henne så kom hon och säger att det är bara att höra av sig igen om det behövs. Det finns verkligen snälla människor inom vården. Tack det hoppas jag med <3
me alltid vila

Postat av: fisken på land

Publicerad 2017-05-17 00:13:10

Hej
Jag har nu varit sjukskriven i 1 år för mecfs.Är så fruktansvärt ledsen över detta.Varje dag är en kamp, kamp att överleva.Mina barn får växa upp och se sin mamma sakta tyna bort.Denna maktlöshet äter upp mig,vet inte hur länge jag orkar kämpa.Känner mig som en fisk på land som kippar efter luft men ingen hjälper mig till vattnet.Tack för att du skriver och delar med dig❤

Svar: Hej, Förstår att du är ledsen över detta och att varje dag verkligen är en KAMP att orka på grund av denna sjukdom. Mina barn som numera är unga vuxna har också fått lida på grund av min sjukdom, det finns inget värre... Bra beskrivning du gör med fisk på land som kippar efter luft och ingen hjälper en till vattnet! Hoppas du kan finna tröst här och att du inte känner dig ensam i denna kampen <3 Vi får aldrig ge upp utan vi måste bara fortsätta och fortsätta tills det inte går längre... Många styrkekramar <333
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-05-17 01:02:10

Läser din fina blogg klockan ett på natten. Ingen sömn i natt heller verkar det som... hjärnan är hur stressad och uppe i varv som helst, trots TRE 7.5 mg imovane. Hur är det ens fysiskt möjligt?! Borde vara däckad kan man tycka...! Hoppas av hela mitt hjärta att du sover nu, det behöver du! <3

Åh så skönt att få hem en som tar prover. Önskar att jag också kunde få det och slippa lägga så hemskt mycket energi på att åka till vc hela tiden. Men bär jag frågade om de möjligtvis kunde komma hem för jag är så dålig och sängliggande så gott som 24/7 skrattade hon lite och sa "umgås får man göra på sin fritid och inte kan du väl vara så dålig, du är ju här nu. Då kan du nog komma hit igen". Suck...!
Hoppas proverna är bättre! Och att du hämtar dig och mår lite bättre snart! Tack snälla för din fina kommentar hos mig! <3 många kramar fina kämpe <333

Svar: Nej ingen sömn här heller, somnar runt 5-7 oftast just nu. Ja du borde verkligen vara däckad efter tre 7,5 or, hoppas du somnade sen... Ja jag har haft tur nu med denna sjuksköterskan genom kontakter då och att hon är en godhjärtat människa. Ja de där människorna på VC man kan undra ibland vad de har i huvudet, det finns bra men det finns oförskämda med... Tack och hoppas du med får må lite bättre snart, kramar fina du <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela