MEalltidvila.blogg.se

Livlinan...

Publicerad 2017-03-22 14:53:25 i Personligt,

Det är alltid så mycket prat om att en inte ska vara sin sjukdom. Men samtidigt beror det ju på HUR sjuk en är. Så om någon tycker att jag skriver och bara klagar (vilket jag gör) så beror det på att jag har inget liv utan bara sjukdom hela tiden. 24/7... Jag kan inte göra något en dag ens, inte ens en timma. Jag kan inte göra något jag verkligen vill göra. Det handlar bara om överlevnad och att bli bättre. Det är säkert svårt att förstå för de som aldrig behövt uppleva detta jag förstår det. Du behöver inte förstå heller men döm mig inte bara.
 
Ingen ska säga till mig att jag bara är min sjukdom och att jag tänker på den för mycket. Jag kan inte förtränga den för den har tagit över min kropp och hjärna och det är inget jag själv har valt. Ingen människa vill vara sjuk!
 
Självklart vill jag inte vara min sjukdom utan jag hoppas fortfarande att jag är kvar här inne. Det enda jag vet är att jag kämpar mot min sjukdom varje dag. Jag hoppas varje dag att jag ska få en enklare dag med få symptomer. Att jag snart ska orka ta mig ut på min scooter en runda. 
 
Jag har bara min blogg som jag prioriterar för min egna skull mest, den är min livlina...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-03-22 15:04:01

Den som säger att man blir sin sjukdom har aldrig varit så sjuk som du. Vad man än försöker tänka eller göra så är sjukdomen där dygnet runt, det går inte att gömma sig ifrån den. Kram

Svar: Precis, kram <3
me alltid vila

Postat av: Mannen

Publicerad 2017-03-22 19:23:17

Kämpa, kämpa, kämpa... en dag ska det vända! ❤

Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-03-23 09:49:59

Skulle vara fantastiskt om man kunde kliva ur sin sjuka kropp o inte behöva vara sin sjukdom. Att dessutom ständigt bli ännu sjukare av minsta aktivitet kan ingen som inte har denna sjukdom förstå. Jag tror det är så viktigt att få ur sig all frustration o din blogg betyder mkt för många av oss. Hoppas du fram över ska kunna klara en liten tur på din scooter. Stor kram 💗

Svar: Ja visst hade det varit fantastiskt! Jag hade tidigare aldrig hört talas om att man kunde bli sjuk av minsta aktivitet även om man gör något man verkligen vill men nu vet jag... Blir så glad att några läser och lämnar kommentarer. Hoppas du mår så ok du kan! Stor kram <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-03-23 10:30:34

Åh. Åh, vad jag känner igen mig. Så mycket att jag kommenterar en blogg för allra första gången i mitt liv.

"Känn inte efter så mycket." "Du måste tro att du ska bli frisk." "Låt inte sjukdomen ta över ditt liv."

Alltså. Har man ME handlar det liksom inte om att känna efter för mycket, eller att bli sin sjukdom. Alla symptom hoppar på en med full kraft och allt man kan göra när det är som värst är att andas och stå ut. Inte en dag, men blott ett ögonblick i sänder.

Svar: Då får jag tacka för att du lämnade en kommentar på min lilla blogg! Det är så sant det du skriver att det enda man kan göra är att andas och stå ut när det är som värst... Ett ögonblick i sänder! Kram <3
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-03-24 00:47:04

Väldigt sant det du skriver! Jag är inte mina sjukdomar. Men mina sjukdomar är en del av mig. Vare sig jag vill det eller inte. Och det går inte en minut utan att jag påminns om vilken makt sjukdomarna har över mig, min kropp och mitt liv. Kramar <3

Svar: Ja det är hemskt... Vi måste vara starka hela tiden! Kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela