MEalltidvila.blogg.se

Jag vänjer mig aldrig...

Publicerad 2017-03-10 16:40:00 i Personligt,

Det är så lätt att känna sig totalt misslyckad för att en är sjuk. Jag känner så oftast, det sitter i ryggmärgen nu. Att varje dag få uppleva en ständig kamp för att inte må för dåligt. Jag får aldrig paus från min sjukdom...
 
Att försöka vänja sig vid sitt nya påtvingade kapade liv. Att försöka vänja sig vid att det gamla livet är borta. Att försöka vänja sig vid att kanske aldrig bli bättre. Att försöka vänja sig vid att de som man trodde var vänner har försvunnit. Att försöka vänja sig vid att en behöver hjälp med det mesta. Att försöka vänja sig vid att kämpa när en vill ge upp. Att försöka vänja sig vid ständiga besvikelser. Att försöka vänja sig vid att ingen kan något om sjukdomen. Att försöka vänja sig vid att gå från sängen till soffan varje dag. Att försöka vänja sig vid att ingenting orka dag ut och dag in. Att försöka vänja sig vid tårarna som bränner på grund av maktlösheten...
 
Jag vänjer mig aldrig...
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-03-10 16:49:54

Jag vänjer mig heller aldrig. Och för mig blir att vänja sig lite samma sak som att acceptera. Och att acceptera detta "liv" blir för mig samma sak som att ge upp. Så känner jag. Kram <3

Svar: Ja håller med dig fullständigt! Kram <3
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2017-03-10 17:48:01

Tycker det är sunt på nåt vis att du inte vill vänja dig, för då har du inte gett upp.
Men det måste vara fruktansvärt tärande på psyket samtidigt.. Pust.. <3

Svar: Ja det är en levande mardröm... <3
me alltid vila

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-03-11 21:18:44

Mitt i allt det jobbiga finns en strimma hopp...
Och att vänja sig/acceptera skulle vara att ge upp, Det gör varken du eller jag. Men att leva i en ständig mardröm förstår jag är tufft och jag är glad att du orkar 💕🤗

Svar: Precis den där strimman av hopp... Tack och Lov för den <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela