MEalltidvila.blogg.se

Jag tänker inte vila i frid...

Publicerad 2017-03-29 20:24:28 i Personligt,

Något av det jobbigaste med att vara ständigt sjuk är att jag inte kan träna min kropp på något sätt. Jag kan bara se på hur kroppen förfaller och jag kan inte göra någonting åt det mer än att vila och stå ut. Sjukdomarna styr mig och inte tvärtom.
 
Det enda jag kan påverka och kontrollera är;
 
Vad jag äter
Vad jag dricker
Att jag tar mina mediciner och vitaminer
Att jag måste vila och inte ta ut mig mer än när jag duschar och helst inte då heller
 
Att duscha är min träning, det är det jobbigaste jag måste göra. Efteråt kan jag inte stå på benen längre. Det är en sådan utmattning som jag aldrig upplevt innan jag fick ME. Man kan bokstavligen inte stå på benen när man är så utmattad. Andningen blir också påverkad och det känns som att jag ska kollapsa i kroppen om jag inte sätter mig eller lägger mig ner. Får jag även hjärntrötthet på det så brukar jag känna mig typ halvdöd.
 
Jag önskar så att träning skulle kunna göra mig bättre och inte sämre, men det är inget jag kan ändra, det är bara önsketänkande och fel tänk då det är negativt. Jag kommer ihåg när jag gjorde cykeltestet när jag sökte till polis och jag skulle cykla "tills döden infaller"... Det var tufft men jag klarade det och det är ingenting mot att ha ME/CFS... Jag önskar jag hade den kroppen nu som jag hade då, en frisk kropp och där kom en negativ tanke igen... De förföljer mig! 
 
Är jag livstidsdömd till soffan som sjuk och vila bort mina dagar resten av mitt liv?
 
Alltså skriv inte "vila i frid" eller "sov i ro" till mig när jag dött, jag tänker inte göra det, jag hatar att vila och om jag kan göra annat än vila när jag är död så kommer jag göra allt annat än att vila...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-03-29 22:18:57

Håller med! Varje ord stämmer precis. Kramar <3

Svar: Kramar till dig i massor fina kämpe <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela