MEalltidvila.blogg.se

Du...

Publicerad 2017-03-26 01:58:00 i Personligt,

Tänk dig att du dag efter dag hela tiden mår dåligt, du är sjuk och orkar ingenting, verkligen ingenting och det finns ingen ände på det...
 
Du står ensam och då menar jag att ingen doktor kan göra mer för dig.
 
Du är ständigt desperat över att försöka bli bättre, det är det enda du vill.
 
Du försöker prova allt du kan göra för att bli bättre och då menar jag allt.
 
Du blir besviken för att ingenting händer och du blir sämre istället.
 
Det funkar för andra men givetvis inte på dig.
 
Du klandrar dig själv och din kropp.
 
Du letar och letar efter en lösning i den takt du orkar tills du ger upp på obestämd tid.
 
Du har ständigt dåligt samvete om att du inte gör nog eller rätt.
 
Du försöker le och vara som vanligt i den mån du orkar när andra (övriga familjen) är närvarande.
 
Du lurar alltid dig själv och gör oftast mer än du egentligen orkar fast det inte är bra för dig.
 
Du orkar inte träffa dina vänner, du orkar inte umgås eller ringa för att hålla kontakten.
 
Du orkar inte prata alltid eller skriva på datorn heller.
 
Du har inget att säga till någon längre för ingenting mer än sjukdom upptar din vakna tid och så har det varit i åratal.
 
Du måste koncentrera dig på vad det är för år, månad, datum och dag.
 
Du vågar inte tänka på framtiden på grund av många orsaker.
 
Du är ensam ofta för du orkar inget annat men det är inget du vill vara. 
 
Du funderar och funderar på vad du ska göra i nästa steg.
 
Du funderar även på att om du slutar att leta efter någon lösning så kanske du blir bättre.
 
Du tappar hoppet ibland samtidigt skäms du för att säga det fast det är sant.
 
 
 
Jag kan fortsätta skriva och göra denna listan hur lång som helst...
 
Känner du igen dig?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-03-26 10:32:29

Jag känner igen allt du skriver även om jag nu haft turen att bli lite bättre. Kram

Svar: Jag är så glad för din skull! Kram
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-03-26 11:58:55

Känner igen allt... Att föra en ständig kamp mot sjukdomen o för att kunna bli bättre, så tufft. Kram💗

Svar: Ja det är slitsamt... Kram <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-03-26 16:12:42

Jo. Tyvärr känner jag igen mig.

Och även om det här måendet inte är något man önskar sin värsta fiende, är det en liten tröst att veta att man inte är ensam.

Tror att det är svårt att förstå för någon som inte lever med en sån här kropp. Inte ens de som lever nära.

Men du är inte ensam.

Varm kram.

Svar: Tråkigt att du och fler känner igen sig och nej man önskar ingen att vara sjuk men man kan ge varandra tröst och stöd på ett helt annat sätt som inte friska förstår. Tur internet finns... Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-03-27 00:32:53

Jag känner verkligen igen mig i detta! Det är inte lätt, det är ett som är säkert! Kramar <3

Svar: Ja det är ett som är riktigt säkert! Kramar <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela