MEalltidvila.blogg.se

Varken positiv eller tacksam...

Publicerad 2017-06-05 19:06:09 i Personligt,

Jag är trött på alla peppande snusförnuftiga ord om att man ska vara sååå positiv och tacksam för att man lever typ, jag ser det varje dag på facebook och det står mig nu upp i halsen. Att man ska hitta det lilla för det finns ALLTID något som man ska vara tacksam för. Bla bla bla...
 
Det finns väl alltid något att vara tacksam över precis som att det finns alltid någon som har det värre... 
 
Ingen vet vad som händer inatt eller imorgon och livet kan förändras väldigt fort...
 
För mig som har ett liv som står på paus, med sjukdom varje dag. Jag fattar inte hur jag orkar detta själv, jag vet bara att jag är tvungen att orka stå ut... Jag kan inte bara överge mina barn eller min man och ge upp. Jag vet också att jag klarar dagarna och nätterna bättre om jag inte är ledsen/upprörd över min situation. Det är bara svårt att inte tänka på det när situationen är som den är för jag blir hela tiden påmind...
 
Ingenstans kan jag hämta energi ifrån eller göra något kul, kan inte ens göra tråkiga saker... Nej jag blir väl galen till slut men det kanske skulle vara skönt...
 
 

Kommentarer

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-06-05 21:56:59

"Noone gets it until they get it."

So true.

💜💜💜💜💜

Kram.

Svar: Ja verkligen sant... Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-06-06 12:04:44

Nej, man kan verkligen inte alltid vara positiv o tacksam med denna djävulska sjukdom. Såå talande rader i den engelska texten. Kramar <333

Svar: Nej det är omöjligt... Vi gör så gott vi kan! Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-06-06 14:45:19

Håller med dig, spyr på det!
Sms från en granne som skriver Johanna kom ut och sola så är du snart på benen! !! Kan knappt ta mig till toan och tål inget ljus. Kramar

Svar: Herregud vilket idiotiskt sms... Det är som mannen säger att folk är dumma i huvudet och ego. OM ändå solen hade hjälpt något, jag mår bara sämre av den med. Kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela