MEalltidvila.blogg.se

Midsommarhelgen...

Publicerad 2017-06-25 13:37:32 i Personligt,

Denna Midsommarhelgen har varit som varje dag är för mig i stort sett, alltså inget vidare. Har inte kommit utanför dörren vilket jag hade hoppats på just på midsommaraftonen så det gjorde mig inte glad precis. Mannen har jobbat hela helgen också men har gjort god mat till oss när han kommit hem, vilket jag är glad och tacksam över. Idag kom han hem en snabbis och gjorde frukost till mig.
 
Förra året så åkte jag med min scooter ner till vattnet som är rätt nära oss men det gick inte i år. Dessa speciella helger är så jobbiga för mig och snart kommer semestern med men jag får inte ens semester en dag från sjukdomen, några timmar hade jag varit överlycklig för...
 
Att se på facebook osv hur andra har det gör bara ont och jag har försökt att undvika det för att skydda mig själv, jag har väl inte lyckats helt men har försökt. Får väl förtydliga att jag inte missunnar någon annan att ha roligt, det är inte så alls, men har du läst min blogg ett tag så förstår du nog lite eller om du är i ungefär samma sits så förstår du definitivt...
 
Sovit väldigt dåligt några nätter i rad nu och det förbättrar ju ingenting. Fick en hostattack idag på grund av att jag ofta har slem i halsen och blev helt slut av den, kände att jag kommer inte orka att få någon jobbig förkylning ovanpå min ME. Jag är rädd att mannen ska komma hem med någon skit som jag får. Det verkar gå något konstigt virus häromkring just nu och förkylningar...
 
Denna veckan som kommer ska jag ta mig ut till trädgården har jag bestämt men om det lyckas återstår att se...
 
Hoppas du som läser haft en fin midsommar i alla fall <3 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Cia

Publicerad 2017-06-25 16:44:22

Kramisar i massor!!
☀️🍓🍓🌺💐💙

Svar: Kramar tillbaka <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-06-25 17:21:53

Ledsen för att du inte kom ut ngt under midsommarhelgen. Jag måste säga att jag tycker det är skönt att den nu är över. (Låter kanske hemskt att säga så men jag vet att du förstår hur jag tänker). Hoppas att du under kommande vecka ska klara att ta dig ut något i trädgården. Det är ju såna saker som är betydelsefulla i den väldigt begränsade tillvaro vi har. Många kramar 💜

Svar: Håller med dig <3 tycker med att det är skönt att det är över nu... Ja jag hoppas med att jag ska komma ut lite utan för stor försämring helst. Många kramar <3
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-06-25 23:47:46

Tack vare en stor hög extra mediciner, starka värktabletter, och en vilja av stål plus L och mammas sorgsna blickar, var jag med en liten stund på midsommar och åt. Jag kunde inte med att inte vara med något, min familj hade blivit så besviken vilket inte är så rättvist eftersom det är JAG och inte de som blivit helt jäkla kraschad nu efteråt. Men extra krasch eller ej. Är ju kraschad i vanliga fall ändå. Som jag skrev imorse på bloggen, varje dag är den andra lik. Ingen semester här inte. Tyvärr. Kramar fina du <333

Svar: Ibland är det liksom för att överleva psykiskt att kunna få vara med en stund om det går även om man vet att man kommer att få lida för det under obestämd tid. Tänk om vi kunde få semester bara några timmar eller en dag helst utan några hemska krascher... Många kramar fina kämpe <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-06-26 14:07:36

Ja, tänk att få semester från ME.

Både syskon och vänner säger ibland att de önskar att de kunde ta över mitt lidande en period. Även om jag inte vill att de ska må så här så hade jag gladeligen tackat JAAA om det hade gått.

Tänk att få vara frisk i några dagar. Tänk.

"Firade" midsommar helt ensam. Man och barn borta i några dagar. Bästa lösningen. Helger tar så mycket energi även om jag bara ligger som vanligt.

Bättre för alla att jag får vila och de får fira av sig rejält utan mig.

Hoppas hoppas att hostan bara var något tillfälligt! 💗


Svar: Min man brukar med säga att han vill ta över min sjukdom en stund så jag får vila från den. Det slog mig nu att det måste vara hemskt att stå bredvid och se den man älskar vara så sjuk hela tiden... Men det är kärlek det att bara säga dem orden fast det är omöjligt och jag hade med tackat JAAA för en stund eller helst en bra dag i veckan i alla fall. Att vara frisk i några dagar eller med väldigt milda symptomer hade varit fantastiskt, tänk att kunna göra saker, vad som helst utan att kollapsa eller krascha... Vilken dröm! Så du var helt ensam under midsommar, vad tråkigt att vara helt ensam... Jag hade ju i alla fall mannen under några timmar. Men jag förstår dig ändå, vad ska vi göra liksom. De andra måste ju få ha roligt fast vi inte kan... Tack jag tror den hostan var tillfällig bara för idag har jag bara haft den vanliga slemhostan. Många kramar fina MEdkämpe <333
me alltid vila

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-06-28 03:05:11

Min midsommar var heller inge vidare. Min sambo valde att åka bort med sina vänner..kändes väldigt tungt. Jag misunnar inte honom det men ändå känns det i själ och hjärta. Kvar hemma var jag och mina två tonåringar som knappt vet på vilket ben dem ska stå på. Ser i deras ögon hur förtvivlade dem är. Jag hatar denna sjukdom och vad den gör med mig. Varje dag är en kamp. Känns som jag trampar vatten men kraften finns inte mer. Sen sjunker jag längre och längre ner. Maktlösheten att inte kunna påverka är outhärdlig. Ska träffa doktorn på fredag. Tänker säga att dem får lägga in mig nånstans. Var spelar ingen roll bara jag får någon hjälp..är helt förtvivlad..tack för att du skriver

Svar: Jag vet inte vem du är men jag känner din maktlöshet och förstår den helt. Det finns inget värre än att se förtvivlan och rädsla i de närståendes ögon och speciellt i sina barns ögon, de man vill skydda till varje pris från allt ont... När jag ser det brukar jag vilja trösta dem och säga att det är inte så farligt, jag fixar detta. Ljuger för att det ska kännas bättre... Jag måste ärligt säga att jag hade blivit ledsen om min man åkt bort med sina vänner under midsommar. Hoppas du kan få någon hjälp av doktorn, något som kan hjälpa dig. Det är hemskt att vara så här utsatt och sjuk... Måtte vi bli lite bättre snart. Tack för att du läser och många många styrkekramar till dig <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela