MEalltidvila.blogg.se

Vill bara klara mig själv...

Publicerad 2017-07-08 04:18:47 i Personligt,

Jag tror inte det finns mycket värre saker i livet än att inte kunna lita på sin kropp. Att inte kunna ta hand om sig själv. Man är väldigt utsatt i den situationen. Att inte veta om jag kommer bli bättre eller ja denna ovisshet...
 
Med en sjuk kropp som kämpar varje dag med massa olika symptomer och som knappt kan sova hur trött jag än är... Aldrig få en bra dag, en paus ibland utan bara kämpa... Överleva... Jag är jxxxxxt trött på det nu för att uttrycka mig snällt.
 
Har ju en riktigt dålig sömnperiod just nu och vaknar så ofta, många gånger är någon av mina armar bortdomnad och det är inte den armen jag ligger på. Drömmer hela tiden och är även vaken samtidigt som jag drömmer, mycket märkligt och utmattande. 
 
Jag vill inte vara beroende av hjälp, det vill väl ingen såklart. Men jag lider faktiskt av det och känner mig så utsatt. Vill bara kunna klara mig själv och vara oberoende...
 
Mannen röt till på mig igår när han tog tid från jobbet och åkte hem och skulle göra frukost till mig... Ibland blir jag liksom sådär att jag ska minsann klara mig själv och inte be om hjälp...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-08 12:04:46

Förstår dig, att vara helt självständig o oberoende, vilken dröm! Vi måste på ngt sätt hålla den drömmen vid liv.
Många kramar 💗💗💗

Svar: Ja det måste vi göra, vilken dröm som sagt... Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Spirea

Publicerad 2017-07-08 15:34:39

Hej igen!

Ditt mail till mig kom inte fram. Om du orkar så får du gärna göra ett nytt försök. Vill gärna fråga dig en sak, som sagt.

Ligger din emailadress synlig här på bloggen annars?

Det är ett dilemma att vara beroende av andra. I vissa fall kan det nog vara värre att vara utelämnad till sin partner än till kommunen.

Styrkekram

Svar: Hej! Nu har jag en ny mail, [email protected]. Skriv när du vill. Kram <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-07-08 22:39:42

Hemsk känsla.Har själv jobbat i vården och tagit hand om både gamla och unga. Nu för står jag dom verkligen, hur svårt det är att vara beroende av andra människor. Kramar💗

Svar: Ja det är hemskt... Och det är nog svårt att förstå innan man upplevt det själv, som du skriver. Sedan är vi ju alla olika och en del kanske inte heller reagerar så starkt utan finner sig i förändringen fortare. Det är inte lätt i alla fall... Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-07-09 17:56:00

Avskyr, avskyr, AVSKYR att vara så beroende av andra.

Har inte hemtjänst men är helt beroende av min man, mina föräldrar, grannar, vänner, barnen... 😣

Min 10-åring frågade igår om hon fick göra en sak. Men jag kan liksom inte säga ja eller nej till saker, eftersom det är min man som måste ex kunna skjutsa, orka med kompisar i huset, köpa hem saker, hjälpa till osv.

Hon är klok min dotter. När jag sa att hon var tvungen att fråga pappa tittade hon länge på mig. Sen sa hon: "Usch, vad jobbigt det måste vara för dig mamma. Du är ju vuxen, men du har liksom ingen makt ändå."

💜💜💜💜💜

Svar: Ja jag avskyr det med som sagt. Har inte heller hemtjänst än men mannen gör allt i stort sett. Men vilken klok och förståndig dotter du har och så sött sagt på sitt sätt... Det är jobbigt det här att vi inte kan göra det vi vill, ett osynligt fängelse... Kram <333
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-10 09:09:41

Håller som alltid med om varje ord du skriver! Att bli av med självständigheten är som att förlora allt. Det är ju självständigheten som skiljer en vuxen människa från ett litet hjälplöst barn. Jag känner att jag gått tillbaka till "barnstadiet" som behöver hjälper med allt. Hemsk känsla. Hemsk.
Kramar fina du <333

Svar: Håller med dig Hanna, självständigheten är det värsta att förlora... Fruktansvärt att behöva uppleva och tvingas finna sig i. Många kramar tillbaka <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela