MEalltidvila.blogg.se

Oroad...

Publicerad 2017-07-22 01:03:00 i Personligt,

Har varit lite mycket nu sedan måndags vilket har ökat min oro och därför har jag heller inte orkat blogga något. Min son har varit sjuk och är inte bra än. Sånt här tar på de få krafter jag har och gör att jag blir sämre. Mannen jobbar längre dagar också och är en timme bort på det, det har även strulat med hans mammas telefon och tv så han har varit tvungen att fixa det två kvällar så han har varit hemma först vid 21 tiden. Vi är helt slut alla tre... 
 
Min son har fått känna på lite hur jag har det varje dag, han blir matt rätt fort han med, även under dusch... 
 
Läget är under kontroll men imorgon behövs receptfri medicin från apoteket och mannen ska ringa "någon" vet inte vem som kan ha tid att göra ärendet åt oss. Fatta hur det känns att inte ens kunna åka till apoteket åt vare sig mig själv eller sonen. Men jag hoppas "någon" kan fixa detta åt oss imorgon.
 
Sedan hoppas jag att det hjälper sonen för det börjar dra ut på tiden nu... Men som sagt läget är under kontroll och sonen har pratat med 1177 senast ikväll. 
 
Jag kan inte hjälpa att jag blir orolig och på något sätt blir det värre för mig när jag själv är sjuk, det ger mig ångest att jag inte kan göra det jag vill för dem, för jag är fast här... 
 
Inget kan oroa mig så mycket som när mina barn är sjuka, hur gamla de än är... 
 
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-22 08:28:51

Jag förstår din pressade situation, oro över ett sjukt barn går ju ovanpå allt annat (även om de är vuxna). Det blir ju oerhört jobbigt när man själv är sjuk. Hoppas din son får må bättre så fort som möjligt. Och att du också eft det kan återhämta dig.
Många kramar 💗💗💗

Svar: Usch ja det känns som att allt som är jobbigt blir ännu jobbigare för att jag är sjuk... Tack tror han mår bättre idag men vi får se om det håller i sig. Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-07-22 09:09:56

Så jobbigt för er när allt kommer på en och samma gång. Kram

Svar: Ja en riktig mardrömsvecka på många sätt... Kram
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-22 10:25:23

Klart du blir orolig :( hoppas verkligen att han mår bättre nu och att situationen lugnat ner sig för övrigt också. Det tar verkligen på krafterna att oroa sig över någon. Så samtidigt som din son fick känna på hur det är att vara sjuk fick du känna på hur det är att vara orolig anhörig. Det är inte heller så enkelt, det får vi inte glömma.
Många kramar till dig och sonen <333

Svar: Han mår lite bättre och vi hoppas det vänder nu. Oron över mina barn vet jag hur det är men har aldrig satt det i samband med min sjukdom så det var tänkvärt... Men jag tror inte någon oroar sig så mycket för mig förutom mannen då och han försöker jag lugna när det händer. Min sjuke son då som snart blir 21 är redan väldigt trött på att vara sjuk och inte kunna göra så mycket och till o med fick vila på stol när han lagade lite lätt mat. Han förstår lite nu hur jag har det och vi pratade lite om det. Jag har svårt att öppna mig om allt för jag vill inte dra ner stämningen liksom... Tack för dina kramar <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-07-22 12:37:12

Många kramar till er allihop ❤️

Svar: Tack de värmer och kramar tillbaka <3
me alltid vila

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-23 00:00:37

Alltså, har ju ett antal mil till dej men är det nöd så kommer jag! Hoppas du vet o känner det ❤️

Postat av: Anonym

Publicerad 2017-07-23 00:00:38

Alltså, har ju ett antal mil till dej men är det nöd så kommer jag! Hoppas du vet o känner det ❤️

Svar: Tack vad gullig du är! Vi är inte säkra på om det smittar eller inte än så tror inte du vill komma om jag säger så... Jag vet inte om jag har fått det han har nu eller om det är en ME krasch... Kramar <3
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2017-07-23 00:02:03

Oj, blev visst anonym när jag skrev via mobilen 😰

Svar: <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela