MEalltidvila.blogg.se

Jag saknar livet...

Publicerad 2017-07-25 22:55:48 i Personligt,

Som rubriken lyder så saknar jag livet... Det gör så jäkla ont att jag inte ens kan prata om det och jag vill inte höra vad andra gör för roligt heller. Mannen berättade om en som skulle resa iväg idag och jag bara klarar inte det längre. Jag klarar inte se att människor "lever" just nu. De jag ser på tv eller facebook, instagram har jag ju inaktiverat. Jag bara bryter ihop på insidan. Denna sommaren är värre än någonsin psykiskt för mig...
 
Ta nu inte detta personligt eller som att jag inte vill att ni ska få ha kul, klart jag vill att alla ska ha kul och leva! Ha så kul du kan medans det går liksom... Jag önskar inte detta åt någon! Det är bara det att jag mår dåligt för att jag inte kan göra någonting. Jag behöver inte ens resa, jag vill bara ha tillbaka mer funktionsnivå så jag kan leva lite, komma utanför dörren och göra någonting litet, umgås, prata/lyssna utan att må dåligt, dansa, lyssna på musik, åka bil... Fan jag vill till och med handla på ica... 
 
Jag är fast och jag är trött på det, så trött på att vara så här sjuk och aldrig orka någonting eller ens komma ut. Jag förstår att de friska inte kan förstå detta jag skriver och det är inget jag begär heller, var glad för det. Detta är inget någon vill uppleva...
 
Likaväl som jag får panik över min situation så förstår säkert inte många heller varför jag skriver här och postar min blogg på facebook. Jag vet att detta inte hör hemma där, på "roliga facebook", jag förstör det roliga liksom, en riktig party pooper så att säga. Det är ju tydligt att jag inte hör hemma där men det skiter jag i. Jag går min egna väg nu... 
 
Det känns som att jag inte hör hemma någonstans längre men jag tar min plats i min blogg och postar den på fb i alla fall. 
 
Det är så lätt att bli bortglömd som sjuk, speciellt när man varit sjuk så här länge... 
 
Jag finns här inom mina fyra väggar och jag finns fortfarande om än med detta lilla liv, fast i ME helvetet. Inte en dag går utan att jag tänker på hur jag ska bli bättre och jag gör mitt bästa för att hantera mina symptomer. Detta är inget liv som jag kan vänja mig vid, jag vill bara bli bättre, men viljan gör mig inte frisk...
 
Detta är min sjunde sommar som jag inte kan leva som jag vill på... 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-07-25 23:21:11

Du är ingen som förstör det roliga. Det är sjukdomen som förstör INTE du. Kram

Svar: Ja sjukdomen har förstört mitt liv... Kram <3
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2017-07-25 23:54:53

Håller med föregående talare <3

Svar: Kram <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-26 12:24:53

Förstår dig och känner igen... Det är svårt att höra om allt som pågår i omgivningen, i det så kallade "vanliga livet". Ingen som inte upplevt långvarig svår sjukdom kan förstå. Det handlar inte om bitterhet el avund utan om stor, stor saknad i att inte kunna delta i livet.
Många kramar 💕

Svar: Ja just nu känns det som att det bara blir svårare och svårare, som psykisk tortyr. Jag känner mig så ensam också, samtidigt som jag inte orkar umgås med någon heller. Tack för att du alltid skriver och stöttar mig, det betyder massor att jag inte är ensam med denna sjukdomen och alla hinder vi har. Tusen kramar till dig <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-07-26 19:20:26

Tycker också att det är extra tufft den här sommaren.

För mig är det första sommaren sen min diagnos, och trots att jag blivit allt sämre under 7 år och varit extremt begränsad redan tidigare, är det nog först nu som vidden av den här mardrömsdiagnosen går upp för mig.

Jag ligger där jag ligger. Min man och mina barn ger sig ut på utflykter, resor, till skola och jobb. Lever.

Jag tänker aldrig aldrig ge upp hoppet. Men JAG SAKNAR LIVET UTANFÖR VÅRT HUS.

😢😢😢😢😢

Jag vill också åka till Ica...

Kram. 💕

Svar: Det är så hemskt, helt olidligt och sorgligt... Hela familjen blir ju drabbad också... Jag ser en bild i mitt huvud att jag kliver ur min sjuka kropp, som en tecknad film. Om det ändå hade gått... Många kramar till dig <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-07-26 21:46:37

Du förstör inte det roliga, det är ju sjukdomen som gör det!
Och ingen som varit svårt sjuk eller är långvarigt sjuk kan förstå hur svårt det är att höra om allt som pågår i ett vanligt liv!
Men fortsätt att posta din blogg på fb. Kunskap om ME behövs.., den som inte vill läsa behöver ju inte göra det.
Jag förstår hur tufft det är och vill att du ska få handla på Ica bl.a.
Tusen kramar ❤️

Svar: Tack Cia för att du alltid stöttar mig! Tusen kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela