MEalltidvila.blogg.se

Hembesök imorgon...

Publicerad 2017-07-04 03:12:47 i Personligt,

Jag har vakna nätter nu igen, mitt dygn snurrar ju framåt hela tiden. Tänk om jag kunde få normala och fungerande tider, vilken önskedröm... Har hamnat i ett dåligt sov skov nu med, det är så märkligt men mina sovmönster går i skov kan man säga, jag sover och vaknar på samma sätt ett tag och sedan ändrar det mönster. Har jag tur så sover jag två timmar i rad ibland men oftast är det en timma i taget. Ibland har jag lätt att somna om och ibland tar det lång tid, cirka en till två timmar och det är jobbigt, då gör det ont i hela kroppen med... När jag sedan har sovit klart så har jag svårt att riktigt vakna och kan inte stiga upp på en gång, det tar ofta en till två timmar innan jag orkar stiga upp ur sängen och under den tiden brukar jag slumra till flera gånger.
 
Imorgon så kommer jag att få hembesök av min eventuellt nya VC doktor och jag är lite nervös och har lite ångest över det. Måste försöka blocka dessa tankar så jag kan somna sen.
 
Läste i en av mina ME grupper idag om en som träffade en ny doktor igår och det blev ett riktigt skräck möte. Enligt den doktorn finns inte ME och det är bara psykiskt, bara att bita ihop och sjukskrivning gör en bara sämre. Ser ofta också många som skriver om att de inte får sjukskrivningar och många är helt förtvivlade såklart. Been there done that...
 
Nu har ju mannen träffat denna doktorn som jag skrivit om tidigare men ändå är jag nervös och rädd. Jag har fasiken lätt fobi för doktorer... Det hade varit enklare om jag haft någon annan mer vanlig sjukdom som de känner till. Men inget ska väl gå lätt för mig, det har jag blivit varse...
 
Han kommer säkerligen ifrågasätta varför jag sover som jag gör... Ja ja det blir som det blir och jag förväntar mig ingenting. 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-07-04 08:05:02

Jag håller tummarna för att det blir ett bra möte med läkaren. Kram 💖

Svar: Tack och kram <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-07-04 09:57:50

Jag har 50% sjukersättning och sjukskriven 50%, blir hårdare hela tiden, med kompletteringar från FK. Man ifrågasätter ME trycker hela tiden på att det är psykiskt. Hur gick det för dig att få sjukersättning?. Önskar dig lycka till med hem besöket, positivt att han kommer och har läst på.💗 kramar

Svar: Jag sökte sjukersättning på eget initiativ då jag är så dålig och har hela tiden blivit sämre än jag var från början och till slut kom jag inte utanför dörren utan hjälp. Efter 4 års heltidssjukskrivning och inte kunnat ens arbetspröva så sökte jag sjukersättning istället. Fick göra en TMU som jag har skrivit om för länge sedan här i bloggen. Blev tyvärr försämrad av den med trots att den var uppdelad på ett besök i veckan i 4 veckor istället för som vanligt vara under två dagar och fyra besök, (doktor, psykolog, sjukgymnast och arbetsterapeut). Hade tur med att TMU läkaren visste lite om ME och om Gottfries så han trodde på mig och förstod hur dålig jag var. Hade ju två diagnoser på ME, både Gottfries och Gotahälsan. Gotahälsan var som en andra bedömning för min egna del och han trodde inte att jag skulle kunna jobba någonsin igen utan jag skulle bara fokusera på att få en så bra vardag som möjligt. FK ville inte tro på det utan var tvungen att ge mig en TMU fast Gotahälsan sagt att det kunde försämra mig, vilket det också gjorde. Jag trodde ändå inte på att de skulle ge sjukersättning efter allt jag hört från många andra. Det tog psykiskt på mig för jag hade ett jobb jag verkligen gillade även om arbetsbelastningen var hög och chefen var en idiot. Fick sjukersättning i februari 2016. Det känns som att man måste vara halvdöd för att få det idag och det var ju jag och är än. Ingen har någonsin sagt till mig rakt ut att de tror ME är psykiskt från FK sida, diagnoskoden är G93.3 och är under neurologisk kod. Återkom om du har någon mer fråga. Många kramar <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-04 14:36:58

Denna förbaskade sömn... Känner igen allt du beskriver (trots att jag har insomn.tabl). Får liksom du ont i hela kroppen när jag inte kan somna el inte somna om, även för mig går det i skov med perioder av att då jag har en viss typ av sömn så klarar inte jag heller att liksom komma upp på morgonen på 1-2 tim, det är så skumt med vad som händer i hjärnan...
Jag hoppas att allt går bra med ditt hembesök o att det är en vettig läkare. Många kramar o lycka till i
morgon!💗🍀

Svar: Då har vi liknande sömnproblem :-( så jobbigt det är... Tack det gick ok och han var i alla fall inte nonchalant eller elak. Många kramar tillbaka fina vän <333
me alltid vila

Postat av: Spirea

Publicerad 2017-07-04 15:42:32

Hej!
Jag har också ME och jag har en fråga till dig som skriver. Du får gärna kontakta mig på min email. Hoppas att du orkar! <3

Svar: Hej, jag har precis skickat ett mail till dig. Kul att du har någon fråga till mig, hoppas jag kan svara på den bara. Kram <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-07-04 20:40:28

Åh, lycka till! Det SKA bli ett bra möte!!!

Kram 💜💜💜

Svar: Tack ja det gick ok och han var inte elak i alla fall. Kram <3
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-07-05 18:11:55

Tack snälla för ditt svar💗💗💗

Svar: Inga problem, jag tycker om att hjälpa andra om jag kan... Kram <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela