MEalltidvila.blogg.se

Det ständiga ifrågasättandet...

Publicerad 2017-07-29 01:04:00 i Personligt,

Det känns aldrig som att jag gör tillräckligt mycket för att bli bättre/frisk. Det där jagandet i huvudet på att hitta någon lösning, den tar aldrig slut. Ibland, läs oftast, känner jag mig värdelös och att det är mitt egna fel att jag är sjuk, att om jag bara kan gå ner i vikt så kommer jag må bättre. Jag är verkligen inte snäll mot mig själv...
 
Att min allergi, matintoleranser och histaminintolerans förstör möjligheten att någonsin bli bättre. Äter jag tillräckligt nyttigt. Jag tänker fortfarande knäppa tankar om att ME kanske inte finns och jag bara är totalt utbränd. Sa det till mannen igår kväll och han förklarar för mig, det jag egentligen vet, men jag snurrar in i fel tänk. Logiskt så vet jag ju att det inte är sant efter allt jag har gått igenom. Jag känner mig ofta dum i huvudet och orkar inte tänka hela vägen och kan inte tänka klart...
 
Jag har tappat bort mig själv rätt mycket på många sätt. Saknar mitt gamla liv så mycket att tårarna rinner när jag tänker på det. Det kommer aldrig gå över... Inte för att jag var helt frisk då heller men jag hade mycket mer liv i alla fall. 
 
Inatt trodde jag nästan att de skulle hämta mig, hade ett längre vaknande och fick upp sången pärleporten, av alla låtar, den är inget jag brukar sjunga, satte på meditationen och somnade sedan om och såg två änglar sväva framför mig... Det är helt sjuk, jag har en jukebox i huvudet med kristna låtar tydligen. Kan jag inte få beställa lite Håkan istället eller helst vill jag faktiskt slippa den där jukeboxen helt. Knäppa hjärna, men slapp ju en till mardröm i alla fall...
 
Borde ha nedan text som ett mantra...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-07-29 09:15:56

💖💖💖

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-07-29 10:40:03

Tror att både du, jag o många av övr ME-sjuka behöver vara lite snällare mot oss själva. De flesta av oss kämpar ständigt med att ta hand om oss på bästa möjliga sätt. Att man går upp i vikt är ju inte särskilt konstigt då våra kroppar ligger vilande till så stor del. Känns som om det räcker med att bara titta på något mindre nyttigt för att öka i vikt numera... Det är sjukt jobbigt både kroppsligt o mentalt. Tror även att mycket av allt som sätter sig i huvudet o som gör att man kan anklaga sig själv är just dessa ständiga diskussioner om vad den ena el andra blivit bättre av... Jag försöker att inte läsa allt detta numera då det bara blir en belastn för mig. Vi får kämpa tillsammans o som sagt försöka vara lite snällare mot oss själva trots att det är allt annat än lätt.
Många kramar <333

Svar: Du har så rätt i det du skriver. Speciellt det där med de ständiga diskussionerna om vad andra blivit bättre av, det kan göra mig galen ibland... Jag har också dragit ner på det läsandet för känner som du att det blir en belastning istället. Nej det är inte konstigt att vi går upp i vikt när vi bara vilar och det är sjukt jobbigt det med för jag vet vilka fördomar det finns mot tjocka människor också... Vi får kämpa tillsammans så gott det går och försöka vara snälla mot oss själva för det är ett tufft liv att leva så här... Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Mannen

Publicerad 2017-07-29 13:41:04

Jag vet inte vad du lider av egentligen men jag vet att det inte är DITT fel i alla fall och det sitter INTE i huvudet!

Du är och har varit fantastisk så här långt i din sjukdom, så jävla oerhört stark! Jag tror inte det finns många som hade fixat det så som du har gjort.

Nu får vi försöka hitta nästa steg till förbättring. Du är så värd att få lite med medgång snart, och det ska bli så, har jag bestämt!

Till er som skriver här eller någon annanstans till S så ska ni veta att det betyder mer än ni tror!

Älskar dej gumman! ❤️

Svar: Ja, du var med när jag läste din kommentar och du såg hur rörd jag blev. Jag är glad att du fortfarande vill vara mannen i mitt liv trots allt... Det stöd du har gett mig har jag aldrig upplevt tidigare från någon och det måste vara sant som mediumet sa (för så många år sedan, när jag mådde bättre) att du kommit till mig som min ängel här på jorden, du var en karma som kom till mig för jag behövde det sa hon... Det bevisar du varje dag! Älskar dig så mycket <3
me alltid vila

Postat av: Kina

Publicerad 2017-07-29 16:00:11

❤️ Hör av er när du orkar med ett besök. Jag ska vara så tyst och lugn jag bara kan 😉

Svar: Det ska vi göra <3
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-07-29 17:48:44

Precis som alltid träffar dessa ord, denna text, mig rätt i hjärtat! Du sätter ord på exakt det jag själv tänker och känner. Men jag vågar inte skriva att det kanske skulle vara mitt fel att jag är sjuk eller att ME kanske inte ens finns utan jag kanske bara är så galet, hemskt utbränd. Men jag vågar inte ens säga de orden, de tankarna och känslorna som jag går och bär på, högt. Det skulle ge alla de anonyma som lämnar hatkommentarer och alla tvivlande anhöriga rätt. Att jah också har såna tankar, även om jag- till skillnad från dem- vet att det inte är mitt fel eller att ME sitter i huvudet.
Tack S, nu har du gett mig mod att sätta ihop mina egna tankar och känslor i ett inlägg om detta.
Kramar min fina vän <333

Svar: På ett sätt tycker jag det är sunt att tvivla på sin sjukdom. Hade jag tex inte gjort det från början hade jag fortfarande haft utmattningsdepression som diagnos och varit helt ovetande om ME. Det kan omöjligen vara vårt fel att vi är sjuka och det sitter inte i huvudet! Blir glad för att jag gett dig mod att skriva om samma ämne, du skriver väldigt bra och tydligt... Ska bli spännande att läsa och jag hoppas du slipper hatkommentarerna, jag fattar inte hur man kan hata på en sjuk människas blogg, stackars de människorna, vad de måste må dåligt... Som Katarina skrev så måste vi vara snällare mot oss själva för vi har det tufft nog ändå... Kramar tillbaka finaste Hanna <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-07-29 22:35:05

Ville bara säga KRAM! 💚

Känner igen mig i det du skriver. Som vanligt.

Blivit mycket sämre, just som jag trodde att det värsta var över för den här gången. 😢

Tack för att du får mig och andra att känna oss mindre ensamma. 💜

Svar: Ledsen att du känner igen dig såklart... Och ledsen för att du blivit mycket sämre... Är glad om jag kan stötta andra även om det bara är här ute på internet. Det ger mig en mening med livet att skriva här även om jag tycker jag bara svamlar ibland och tjatar om för jag har glömt vad jag skrivit innan. Bloggen blir mer levande med kommentarer också och det hjälper mig på så många sätt. Hoppas du får må bättre idag! Många kramar och massa styrka <333
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2017-07-29 23:26:09

Blir sååååå ledsen när du lägger på dig skulden för detta!!! :-( Jag VET att du inte är skylig alls!!! O då är jag ändå helt utomstående o helt 'ovetande' om din sjukdom. (Fast jag tycker mig förstå vissa bitar, men sjävklart inte ditt lidande mm)

Har alltid sagt att du är sjukt STARK som klarar detta! Jag hade nog gett upp för länge sen om jag varit du...
Så snälla Susanne, ge dig inte själv skulden, utan försök acceptera läget o njut sen av det du kan! Du Är Bäst Och Starkast!!! <3 <3 <3

Svar: Tack för dina ord... Ska försöka bättra mig och sluta skuldbelägga mig själv, men det är lättare sagt än gjort. Känner mig långt ifrån bäst och starkast, men snällt att du säger det! Kram <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-08-03 11:55:45

Änglarna och sången kom till dig i drömmen för att lugna dig och ge dig styrka att orka fortsätta kämpa, tror jag.
Att orka hitta nästa steg till förbättring, orka tro på hoppet att en dag hitta ett botemedel eller i alla fall bättring.
Änglarna ville visa att de finns där för dig...
Kram, min fina vän ❤️

Svar: Kanske det är så... Det var i alla fall en rogivande dröm och de hade så vänliga leende ansikten. Jag är så van att bara ha mardrömmar eller problemdrömmar. Hoppas du har rätt... Kramar tillbaka fina du <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela