MEalltidvila.blogg.se

Svenska Dagbladet idag så bra intervju...

Publicerad 2017-12-08 16:52:00 i Personligt,

Läs om Karin Alvtegen som också har ME och berättar så bra om hur det är att leva med sjukdomen. 
 
"Jag har bestämt mig för att berätta om min sjukdom för att sprida information om ME/CFS och för att ge röst åt alla missförstådda som finns runt om i Sverige, det pågår ett oerhört lidande" säger Karin Alvtegen.
 
https://www.svd.se/alvtegen-om-sjukdomen-bestamt-mig-for-att-beratta
 
(Foto Lars Pehrson)
 
Tack Karin för att du berättar hälsningar från en annan som också ofrivilligt ligger i soffan hela dagarna...
 

Kommentarer

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-08 22:07:16

Väldigt, väldigt bra intervju! Så glad att hon beskriver så många av våra symptom o hur sjukdomen begränsar oss. Jag är otroligt tacksam för att hon gett intervjun o också trycker på detta med att mer forskn.pengar behövs.

Varmt tack också till dig S för att du delar med dig av länkar o artiklar, betyder såå mycket för mig.
Tack också för varma ord till mig eft tid. kommentarer. (Är mer än slut/värsta yrseln eft vårdbesök i dag o hoppas kunna klara tandläk på måndag)...
Många kramar fina vän <333

Svar: Ja den var så bra gjord! Bra att hon som känd också vågar berätta för de når ju ut mer. Om du inte vet om det redan så kommer Malou ta upp om ME nu på onsdag igen! Tänk att det tar så mycket energi bara för att göra det vi behöver och måste göra. Hoppas du kommer klara tandis på måndag! Skulle själv behöva gå dit men drar på det tyvärr. Måste till en ny tandläkare och bara det är jobbigt. Min gamla var så himla bra och förstående... Fick även en kallelse till mammografi i januari och jag funderar på att ställa in den. Många kramar och hoppas du snart får mår lite bättre <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela