MEalltidvila.blogg.se

Summerar 2017...

Publicerad 2017-12-30 14:46:41 i Personligt,

För att avsluta året så kommer här en summering av mitt 2017...
 
Började året med att åka till Borlänge för att göra frekvensbehandling under 10 dagar. Vi bodde borta under två veckor men jag åkte bara fram och tillbaka dit där jag gjorde behandlingarna. Detta slog ut mig totalt och jag fick en lång krasch som varade över ett halvår. Det var inte värt det...
 
Har varit på två läkarbesök, varav ett här hemma. 
 
Har varit och tagit ett cellprov.
 
Var ute i trädgården en kvart i somras sittande i min scooter annars bara varit hemma inne hela tiden. Vilandes, sittande eller liggande 23 av dygnets timmar.
 
Åkte en liten runda i bilen häromkvällen för att få se något, blundade på oväsentliga vägar. Kändes konstigt att åka och kolla på stan genom bilen för jag känner mig inte hemma här alls. Har ju bara bott här i lite mer än två år men jag är ju alltid bara hemma som sagt. Blev lite dålig av den lilla åkturen också men ville bara ut...
 
                              - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 
 
Så för att summera detta hemska året så har det för min del inte varit bra alls. Som så många år innan men detta har varit värst. Jag kämpar verkligen VARJE dag för att må så bra jag kan och det handlar bara om överlevnad och att inte bli sämre. Ibland känns det som att nu dör jag och ibland har jag hopp om livet just för den stunden. Jag är ofta ensam och känner mig helt borta från det vanliga samhället. Min värld är extremt liten och instängd...
 
Önskar så att det var helt annorlunda såklart och att jag skulle kunna få leva mitt liv istället för att vara levande död...
 
Men samtidigt vill jag TACKA er alla som stöttar mig här. Ni som kommenterar något peppande eller bara trycker på gilla knappen även om ni inte gillar att jag är sjuk, och ni som berättar hur ni mår och har det, det gör att jag känner mig lite mindre ensam. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Lisali

Publicerad 2017-12-30 16:00:16

Efter ett kämpigt 2017 kan vi bara hoppas att år 18 innebär mer kunnskap förståelse och bättre vård! Det är du och alla andra bortglömda ME kämpar så väl värda. Tycker det är otroligt att du tar av din knappa energi för att öka kunskapen om ME genom bloggen med tanke på hur svårt sjuk du är.
Det är styrka❗️
❤️♥️❤️
Varm kram Lisali

Svar: Ja vi får hoppas att 2018 blir ett år då ME uppmärksammas och att det kommer mer pengar till forskningen. Jag hade aldrig orkat sitta vid en stationär dator utan detta går på grund av att jag har en laptop och kan halvligga när jag skriver med stöd under armarna också. Det känns så viktigt för mig att skriva även om det inte är speciellt bra eller informativt för det orkar jag inte. Ibland funderar jag på att sluta men det slutar oftast med att jag skriver ändå. Tack för dina ord! Varm kram tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-12-30 17:27:22

Önskar av hela mitt hjärta att 2018 blir ett bättre år för dig och din familj, kära vän!
Styrkekramar med hopp om ett gott nytt år för dig och din familj.
❤❤❤
Varm kramar fr Cia

Svar: Tack det värmer! Gott Nytt År till dig och din familj också, hoppas det blir så bra det bara kan! Många kramar fina vän <333
me alltid vila

Postat av: Annica

Publicerad 2017-12-30 18:29:01

Gott Nytt År❤️❤️❤️
Hoppas att nästa år ska bli bättre för dig och att du
ska få må lite bättre.
Det är så mycket vi tar för givet här i livet.
När man blir sjuk har man oftast bara en önskan.
Att få bli frisk.
Det är väldigt svårt att förhålla sig till att man kanske aldrig kan bli frisk igen.
Jag blir väldigt berörd när du beskriver det tunga år du har haft.Du har en inneboende styrka som har klarat av det trots alla svårigheter.
Ge inte upp. Forskningen går framåt och snart kanske det finns riktigt bot för ME.
Du verkar ha en fantastisk man och familj som stöttar dig.
Vi är flera som läser och tänker på dig.
Du är inte ensam även om det känns så.
Skickar ljus ,styrka och energi till dig.
❤️❤️❤️
Kram från
Annica

Svar: Tack <3 Du har helt rätt i allt du skriver... När jag mår som sämst är jag inte så kaxig utan då önskar jag bara att det ska ta slut och även ibland när jag känner mig som en börda eller tänker på hur mitt liv ser ut. Det är väldigt deprimerande och svårt att leva så här. Men endast tack vare min man och mina barn gör att jag fortsätter kämpa. Bloggen betyder också mycket för mig... Gott Nytt År till dig också! Hoppas du också ska få må så bra som möjligt... Många varma kramar <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-31 12:03:31

En liten tår kommer i mitt öga när jag läser om ditt tuffa 2017.
Önskar från djupet av mitt hjärta att du ska få ett bättre 2018❤️
Jag hade mitt allra värsta/sämsta år 2016 (då jag blev extremt försämrad både eft TMU o andra händelser) även om det gångna året också varit mer än tufft. Vill med det säga att måendet för dig kan bli ngt lite bättre kommande år o den väldigt lilla, lilla förbättr med denna sjukdom är guld värd även om varje dag är en tuff kamp. Att kanske få en timme mer per dygn som man inte behöver ligga i sängläge innebär ju lite mer livskvalité. Jag hoppas o önskar (liksom ngn annan också skrev) att ngt förbättr läkemedel också ska komma snart.
Du är stark som driver din blogg o jag beundrar dig för det!
Många varma kramar o önskan om ett bättre 2018 för dig❤️❤️❤️

Svar: Tack snälla Katarina <3 Tack för dina alltid snälla, tröstande och peppande kommentarer. Jag har ju hela tiden bara blivit sämre och sämre och aldrig upplevt förbättringar så jag undrar vart det kommer sluta. Hoppas så att du har rätt om att det kanske kommer bli lite bättre... Önskar dig ett Gott Nytt År och att du också ska få bli lite bättre såklart! Många varma kramar fina vän och MEdkämpe <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela