MEalltidvila.blogg.se

Sämre...

Publicerad 2017-12-20 03:55:56 i Personligt,

Jag har egentligen laptop förbud men ska fatta mig kort. Mådde sämre igår, blev rädd och fick en panikattack igen. Tog flera timmar innan kroppen lugnade sig. Har vilat i sängen och efter fyra timmar så somnade jag och sedan har jag vaknat ungefär en gång i timmen minst. Vaknade av smärta en av gångerna och hade ett längre vak.
 
Som tur var så var mannen hemma och varje gång detta händer mig att jag plötsligt blir sämre så tänker jag på alla sjuka som är ensamma... Han tröstar mig och försöker lugna mig när jag gråter och säger att jag orkar inte mer. Jag fick massa jobbiga tankar som jag höll för mig själv, vet ju att det är panikångest, men så jobbigt det är...
 
Försökte visualisera mig själv på en strand där jag sprang för att lugna mig samtidigt som jag lyssnade på min meditation...
 
Jag måste få bättre sömn annars går jag under...
 
Det är något som är annorlunda i hjärnan känner jag. Har mer ont också, som ihållande huvudvärk som också sätter sig på synen. Jag känner bara att jag inte orkar något intryck alls, det tar stopp...
 
Så jag är tvungen att ta en paus från min laptop och mobil tills vidare. Det är inget jag vill men måste göra. Världen krymper mer och mer...
 
Jag vill bara bli fri!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann

Publicerad 2017-12-20 07:29:04

Så ledsen för hur du har det... :-(
<3 <3 <3

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-12-20 08:42:12

Jag tror att det är ett bra beslut med en time out från datorn så hjärnan får vila. Kram ❤

Svar: Ja det är nog tyvärr så, bra men tråkigt... Kram <3
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-12-20 12:33:18

Så ledsen för att du fått denna j-a sjukdom.
Finns inget som är så svårt att hantera som när ens vän blir svårt sjuk... man känner sig så maktlös samtidigt som man skulle göra allt för att hon ska bli frisk!
Är nog i alla fall en bra ide att ta en paus från datorn så hjärnan
får vila.Vi finns där ändå och tänker på dig och dina nära,kära.
Önskar dig grattis i förskott och God Jul💝💝 Styrkekramar😘💖

Svar: Tack för att du stöttar mig och Tack för grattis också! Hoppas du får en fin jul! Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-12-20 20:47:31

Varma kramar. 💜💜💜

Svar: Kramar tillbaka <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-20 21:37:46

Blir så ledsen när jag läser om ditt mående. Att hantera denna sjukdom är så tungt.

Många varma kramar <333

Svar: Ja det är otäckt när det går åt fel håll och blir värre. Många kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2017-12-22 23:54:55

Stackars, stackars dig 😥 jag lider verkligen av att läsa hur du plågas. OM jag ändå kunde göra nåt för dig...
Tänker på dig 💝

Svar: Ja det är deprimerande att tänka på hur verkligheten ser ut för mig. Även om jag försöker blocka de tankarna så dyker de upp varje gång jag kraschar lätt efter minsta lilla som att bara stå upp en kort stund. Du behöver inte tycka synd om mig, jag vill inte dra ner någon annan. Är tacksam för att du både läser och kommenterar, så du gör något för mig fast du kanske inte tycker det! Vet att det finns de i min närhet som inte orkar göra det ens. Hoppas du själv mår lite bättre nu efter det du skrev sist så blev jag orolig för dig... Många kramar fina vän <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela