MEalltidvila.blogg.se

Julångest...

Publicerad 2017-12-03 23:27:00 i Personligt,

Idag har det inte varit någon bra dag psykiskt och inte igår heller för den delen. Jag känner mig ledsen över julen men jag hoppas det lägger sig snart. Det kommer bli ensamt i år igen. Kommer inte ihåg sist jag var med och firade jul med andra i familjen. Ingen kommer hit och jag kan inte åka till någon heller...
 
Såg på ett morgonprogram idag att ensamhet är lika farligt som rökning. Den där ofrivilliga ensamheten. Så lägg ihop den med stillasittandes/liggandes 24/7 som också är lika farligt som rökning säger dem, då borde ju min kropp ge upp helt snart! Vilken tur att jag inte röker också...
 
Är ju van vid min ensamhet på ett sätt men ändå kommer jag aldrig vänja mig vid det, det är plågsamt. Julen är ju en familjetid liksom och nu är allt förändrat för min egna del. Det är hemskt... 
 
Men jag kommer väl över det också... 
 
Får se det som att det blir billigt istället, köper ju inga julklappar till någon jag inte träffar liksom...
 
Så idag har jag inte bara hatat ME och julen utan allt och alla typ...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2017-12-04 09:07:20

Förstår dina tankar så väl❤️.
Även om man vrider och vänder på det och försöker vara positiv så är resultatet det samma. Ofrivillig ensamhet är tungt.
Är inne i ett skov just nu och känner mig ensam fast jag har familjen runt om. De vill/kan inte se min situation.

Vi med kroniska sjukdommar kämpar så hårt inte bara mot vår sjukdom, utan känslor att inte räcka till, att välja bort roliga saker, planera måsten, slåss mot okunskap osv. Men framför allt och bland det värsta känslan av ensamhet
Styrkekramar ❤️

Svar: Ja det måste upplevas för att förstå helt hur tungt det är. Det är så viktigt med förståelse och att slippa bli dömd eller ifrågasatt. Ledsen för din skull att du är i ett skov nu... Många gånger kanske inte familjen vill inse (inte med mening då) för det är för tungt att ta in... Bra du beskriver hur hårt vi med kroniska sjukdomar får kämpa, speciellt när man har ME som de oftast varken kan eller ens vet något om. Styrkekramar till dig med och hoppas ditt skov släpper snart <333
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2017-12-04 09:29:59

<3

Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Annica

Publicerad 2017-12-04 17:14:43

Kram ❤️

Svar: Kram <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-12-04 19:31:55

💗💗💗

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2017-12-04 22:31:49

Usch vad tungt, blir du helt ensam till jul? Inte ens mannen el sönerna? Finns inga ord för hur plågsamt livet blir när man tvingas välja bort precis allt, vad är det för mening med tillvaron då liksom? Det är ju fruktansvärt grymt! Vem orkar hålla humöret uppe då?
Jag kraschade totalt i helgen, låg i sängen från fredag kväll till söndag kväll. "Piggnade" till lagom till det var dags att gå o jobba igen, undra hur detta ska sluta 😕?
Skitsjukdom var namnet, oavsett grad 😫 Psyket dyker totalt också när man kraschar, SÅ vidrigt!
Försök o inte känn dig så ensam trots allt, alla vi andra här finns iaf o tänker på dig, varma kramar 💝 💝 💝

Svar: Nej mannen är ju här men han kommer åka och fira på annat håll en stund förmodar jag för det brukar bli så. Mina killar kommer på min födelsedag och då tänkte vi fira jul lite för tidigt fast det är inte riktigt samma sak när det bara är vi fyra och inga andra, det känns så tomt på något sätt. Om det ändå hade varit självvalt att vara ensam så hade det ju inte varit några problem men nu är det ju inte så, det är grymt som du skriver... Tack för att du förstår mig <3 Herregud vad jobbigt att du kraschade hela helgen, säkert bara för att du visste att du kunde göra det då och inte på vardagen, du kämpar säkert för mycket under veckorna. Hoppas du får mycket sammanhängde ledighet under julen så du får tid att vila upp dig lite... Du vet ju att viljan styr inte ME:n... Skitsjukdom ja från helvetet oavsett grad så tar den bort mer och mer om du inte är försiktig. Psykiskt är det också påfrestande, speciellt när jag också kraschar men även för att jag alltid är så dålig, det är så jobbigt att leva så här instängt och utan förmåga att ens ta hand om sig själv som man vill... Ingen skulle väl bli förvånad om jag blir galen till slut, inte jag heller... Ska försöka att inte känna mig ensam... Jag är så tacksam och glad att jag har mannen i alla fall, jag fattar inte hur jag hade orkat annars... Många kramar till dig och var nu rädd om dig <333
me alltid vila

Postat av: Cia

Publicerad 2017-12-05 15:14:25

Kram
💖💙💖

Svar: Kramar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Pia

Publicerad 2017-12-05 19:33:53

Vägrar att ge upp hoppet om att det kommer en miranelmedicin som gör dig pigg igen . Tänk Susanne då firar vi våran 50 årsdag ihop på något mysigt ställe med våra härliga barn ❤

Svar: Tack för att du håller hoppet uppe om det... Önskar så att jag kommer få må bättre om ett år i alla fall, är rädd för att tänka så långt fram om det ska vara likadant som nu. Hade gärna åkt någonstans med dig och alla barnen för att fira våran 50 års dag, bara jag blir bättre så! Kramar <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela