MEalltidvila.blogg.se

Torsdagen...

Publicerad 2017-08-10 22:53:42 i Personligt,

Jag har givetvis haft en riktig dålig dag efter den jobbiga natten, men fick väl ändå ihop nästan sex timmars sömn till slut. Vaknade mer urlakad än vanligt och det var jobbigt att stå upp överhuvudtaget. Fick kämpa med att göra frukosten, darriga ben, svag och yr. Hatar att känna mig sådär svag... Mannen som egentligen har semester var tvungen att jobba halva dagen annars brukar ju han fixa frukosten om han är hemma. 
 
Vilade som vanligt men valde att duscha ändå idag för att jag längtade efter en dusch och nybäddad säng. Fick sitta och vila länge både under dusch och efter. Duschpallen var riktigt bra och jag kunde slappna av nästan helt, vilket aldrig gick på den lilla pallen. Den var lite klumpigare dock och jag önskar vi hade en större dusch, men jag ska inte klaga, det går ok...
 
Har fortfarande problem med smärta i magen till och från och mer eller mindre. Ibs är inte kul... När det är som värst så hjälper faktiskt coca cola där kolsyran är borta. Jag gillar inte ens coca cola längre annars men är så glad för att det hjälper lite, för smärtan är ibland inte att leka med...
 
På tal om mina svordomar på bloggen inatt så hittade jag nedan bild som jag tycker passar bra. Ingen ska döma mig för att jag svär i min blogg över min sjukdom eller hur jag hanterar min vardag med svår sjukdom hela tiden utan paus. Tack till er som förstår, delade med er och tyckte det var ok att svära, för det är det... 
 
Jag har fått ge upp att kunna hålla dygnet för det fungerar bara inte. Kan inte tvinga mig att sova som sagt och kan inte hålla tider när jag har insomnia... Så är det tyvärr...
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Ann%20

Publicerad 2017-08-11 07:44:23

Bilden är verkligen bra! Känns väldigt sann ❤️

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-08-11 19:04:01

Förstår att det är mer än tufft att hålla dygnsrytmen, kanske viktigast att du får till så många sömntimmar som möjligt oavsett på vilka tider det blir.
Väldigt talande bild o text!
Många kramar fina vän <333

Svar: Ja det blev fort ohållbart, så har återgått till att sova när jag kan och skiter i klockan. Hoppas på sömn åt oss alla som kämpar varje natt... Många kramar <333
me alltid vila

Postat av: Hanna

Publicerad 2017-08-12 13:21:06

Usch så tufft du har det, min vän :( Jag önskar så att jag kunde befria dig och mig (och alla andra såklart) från våra smärtor och krånglande magar och ge oss massa sömn och återhämtning och ny energi.
Skönt att duschpallen fungerade! Får jag fråga hur ofta du orkar duscha och tvätta håret? Jag känner mig typ ensamst (och äckligast) i världen, nästan iaf, med att duscha varannan vecka och tvätta håret ca en gång i månaden. Men jag kan inte få det gjort oftare. Det bara är så. Kraschar varje gång och lider så under tiden. :(
Tack snälla rara du för dina fina kommentarer och ditt stöd.
Det värmer extra mycket då jag får flera hatkommentarer varje dag. Skrev ett inlägg om det imorse om du orkar läsa. Hoppas du slipper hatkommentarer och de anonyma idioterna som skickar dem!
Kramar fina vän <333

Svar: Ja tänk om vi kunde få bli fria från allt... Vilken lättnad det skulle vara på så många sätt. Du har det så mycket tuffare än mig... Jag duschar en till två gånger i veckan beroende på och kraschar mer eller mindre varje gång efteråt. Jag tvättar alltid håret då och jag fixar det själv även om det är jobbigt såklart. Brukar vila länge och kraschar mer eller mindre som sagt och mannen kammar mitt hår så jag slipper den ansträngningen också. Lider med dig att du inte klarar duscha oftare, finns ju inget bättre än att få vara nyduschad, det är lyx liksom i vardagen. Klart jag stöttar dig och du ger så mycket tillbaka fast du är så sjuk. Jag har aldrig fått någon hatkommentar men din blogg är säkert mer besökt och mer spridd än min. Jag delar inte min blogg någonstans heller. Skulle nog inte klara att få hatkommentarer heller, då kanske jag stänger ner helt... Har för mig att du tar bort dina och det gör du rätt i, de ska inte få luft bara... Ska läsa din blogg imorgon. Många kramar fina du <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela