MEalltidvila.blogg.se

Inre tankar...

Publicerad 2017-08-31 16:41:00 i Personligt,

Peppar mig själv så mycket det går för just nu är det bara tungt. Ena tanken säger skit i allt och bara ligg kvar i sängen och den andra tanken säger upp och hoppa det går bra typ, vi fixar detta. Alltså jag har diskussioner i min hjärna, en negativ och en positiv. Jag låter den positiva ta över, den som hejjar på mig och som får mig att kämpa. Den positiva säger till den negativa så gott det går.  Den negativa är verkligen inte snäll... Jag vet inte om detta är väldigt konstigt men detta hände mig idag. Det är mina inre tankar liksom, det har väl alla. Hoppas jag för annars är jag väl helt kokobäng.
 
Jag hör inga röster i alla fall... Men vem vet det kanske kommer...
 
Det är tungt att vara ensam så mycket, det är inte bra... Och som sagt att prata i telefon är inte något för mig längre och har inte varit sedan åratal tillbaka. Det går i korta stunder och om den andra inte pysslar med andra saker som låter till mig på andra sidan...
 
Annars är det som vanligt med mig, alltså inga förändringar. Har fortfarande ont efter fallet. Jag försöker att aldrig ta ut mig men lyckas bara ibland. Många gånger tvingar jag mig göra lite saker ändå för att komma upp på benen ibland. Igår lyckades jag få in min tvätt i garderoben, den har stirrat på mig i en vecka typ. Jag orkar aldrig göra några stora saker som att laga mat, städa eller stryka. Ibland får jag tvinga mig att värma maten jag ska äta för energin är så låg då. Men det är bara att kämpa på...
 
 

Kommentarer

Postat av: Sylvia

Publicerad 2017-08-31 18:52:37

Just ensamheten kämpar jag oxå med, samtidigt så orkar jag ju inte umgås. Jag har långa diskussioner med mig själv, just nu handlar dem mest om jag kan göra/ändra något för att må bättre. Försöker hålla dem positiva tankarna vid liv. Varma hälsningar Sylvia

Svar: Ja det är jobbigt med ensamheten, speciellt när den är ofrivillig... Skönt jag inte är ensam med mina tankar/diskussioner med mig själv. Brukar också ha den som du har men jag har lagt den lite på is just nu för jag orkar inte tänka på det för tillfället. Viktigt att hålla de positiva tankarna vid liv även om det är tungt... Varma hälsningar tillbaka <333
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2017-08-31 22:00:28

Jag har också mycket inre tankar, tror det blir så när man är ensam mycket. Det finns liksom för mycket tid att fundera över saker el rättare sagt över denna konstiga tillvaro. Jag klarar att prata i telefon då och då o är tacksam för det. Det är ändå för mig en så stor sorg att inte kunna ha ork för ett mer socialt liv, drömmer om det och önskar det så mycket.
Många kramar fina MEdkämpe <333

Svar: Så skönt att veta att jag inte är ensam om de där inre tankarna, du har säkert rätt i att det blir så när man är mycket ensam. Det är inte bra... Ja det är en stor sorg att vara så här ofrivilligt ensam när man egentligen bara vill vara som vanligt och kunna göra det man vill utan att behöva tänka på sjukdomen som sätter stopp... Hoppas så att vi alla får tillbaka vår hälsa så vi kan börja leva igen... Många varma kramar fina vän <333
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela