MEalltidvila.blogg.se

Fången...

Publicerad 2017-04-25 03:34:55 i Personligt,

 
Ibland eller ärligare sagt allt som oftast måste jag peppa mig själv, speciellt under nätterna, att jag ska klara detta, detta sjuka livet, jag ska stå ut, jag ska klara detta. Ibland blir det som ett mantra i mitt huvud...
 
Jag ska klara detta, jag ska klara detta, jag ska klara detta...
 
Försöker lura mig själv. Ibland vill jag bara öppna dörren och springa ut. Jag känner mig fången, eller rättare sagt så är jag fången...
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2017-04-25 10:00:28

Kram 😍

Svar: Kramar fina du <3
me alltid vila

Postat av: Fina Stina

Publicerad 2017-04-25 11:01:18

Läste nångång i en kommentar i en ME-grupp på Facebook att någon tyckte att uttrycket "Fånge i sin kropp" lät så negativt och överdrivet. Typ.

Men det är ju EXAKT så det känns!!! Jag är mig själv. Inuti. Jag vill, vill, vill men är FÅNGE i en kropp som vägrar samarbeta.

Tänkte att hen som skrev kommentaren skulle vara tacksam att ha en lindrigare form av ME. Förvisso är fånge ett negativt ord, men det beskriver ju vår verklighet.

Kram. 💕

"Släpp fångarna loss det är vår!"

Svar: Ja det beror ju helt på hur sjuk en är i sin ME. När man aldrig orkar göra något och det sitter i, då anser jag att jag är fången och det är min/vår verklighet, inte överdrivet. Det finns inte mycket positivt när man är så här begränsad. Man måste hitta det lilla lilla att vara glad över och nästan leva genom andra och vara glad för deras skull. Om vi ändå kunde få bli lite friare... Kramar <333
me alltid vila

Postat av: Johanna

Publicerad 2017-04-25 16:30:37

💗💗💗

Svar: <3 <3 <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela