MEalltidvila.blogg.se

Hej i natten eller God morgon...

Publicerad 2016-09-27 01:12:00 i Personligt,

Förra "natten" fick jag sova och utan att bara drömma och vakna hela tiden. Om jag ändå kunde få sova så, om inte varje natt så i alla fall varannan. Idag har jag kunnat duscha, som mannen sa att jag passade på när jag fått sova lite mer. Annars har jag bara hängt i soffan och vilat som vanligt. Mannen gör ju mat till mig när han kommer hem efter jobbet. 
 
Jag får lite dåligt samvete och lite ångest när jag skriver ibland men så är det, jag är ärlig och skriver från mitt hjärta. Det tråkiga är att det handlar om sjukdom bara och min kamp för att kunna leva igen och inte bara överleva. 
 
Idag är det ju #MillionsMissing dagen där man kan ta kort på sina tomma skor och lägga ut bilden på sociala medier för att stötta oss med ME/CFS. Jag skulle bli så glad om någon av er som läser gör detta! Själv finurlar jag på vilka skor jag ska ta kort på. Mina slitna jobbarpumps jag använde förr som jag fortfarande gillar eller skor som jag aldrig använt...
 
Mina skor slits ju inte längre. Mannen beställde nya skor till mig när han handlade in till shopen nästa säsong, två par, och det enda jag tänker på är att de lär väl inte jag använda typ. Nej jag är inte positiv längre och har tillfälligt tappat hoppet vilket man märker om man har läst här sista tiden som mannen sa.
 
Men det kommer snart tillbaka igen. Jag är en envis jäkel...
 
Hoppas ni får sova gott och får en bra tisdag! Många kramar
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela