MEalltidvila.blogg.se

Lyssnar på magkänslan...

Publicerad 2016-11-25 17:00:00 i Personligt,

Har funderat lite fram och tillbaka på hur jag ska göra med penicillinbehandlingen och jag har kommit fram till att skjuta upp det tills vidare. Pratade med doktorn och han förstår mitt dilemma och då det inte är livsavgörande så är det ju inga problem direkt. Han hade full respekt för att jag var tveksam och rädd. Mannen var i kontakt med allergimottagningen på Ryhov och först sa de att det var flera års väntetid? Men till slut ringde överläkaren upp som jag har träffat och han ordnade med att en sköterska skulle vara tillgänglig när jag skulle ta första dosen. Han tog sig tid i alla fall för mannen var påstridig. Detta var typ ett undantag... Men nu slipper de det för tillfället.
 
Visst finns det andra alternativ som att stå utanför akuten men det är ju bättre om personal finns redo och så att man slipper förklara om något händer. Min värsta mardröm är att inte kunna få luft då jag varit ute för det några gånger i livet. 
 
Finns ju massa biverkningar med att äta penicillin längre tider, dels svamp som jag är rädd för. Min doktor sa att med Doxyferm så vart det inte så vanligt att man fick det men. Jag som är så medicinkänslig får ju typ alla symptomer. Men jag är ju mest rädd för att inte få luft... Så min magkänsla säger att jag ska avvakta. 
 
Nu ska jag istället åka upp till Borlänge och Hälsokosthuset för annan behandling. Tror det kan bita på mycoplasman i alla fall. Vore toppen om det kunde bita på twaren också men det känns tveksamt. Kan det göra min ME bättre så vore ingen lyckligare än jag men jag vågar inte hoppas för mycket...
 
Ska kolla om jag har borrelia enligt deras prover med (enligt svenskt prov har jag det inte och inte haft heller) och mannen ska åka upp med mitt blodprov på måndag. På söndag kommer det hem en snäll sjuksköterska och tar blodprovet. Sedan får vi se hur vi kan få ett boende så vi kan åka upp för det kommer ta två veckor. 
 
Jag fortsätter med LDN.et på 1 mg tillsvidare också.
 
Har kommit fram till att min man är min personliga assistent sedan lång tid tillbaka och jag är så ledsen för att det måste vara så. Han är min ängel på jorden! 
 
Jag vill bara ha tillbaka mitt liv...
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2016-11-25 17:15:39

Tänk att man ska behöva kriga till sig all hjälp man behöver. Kram

Svar: Ja det är inte klokt! Själv orkar jag inte och tänk de som inte har någon som hjälper dem... Stackars människor <3
me alltid vila

Postat av: Mannen

Publicerad 2016-11-25 18:47:17

Å du är min ängel i soffan! :-)

Svar: <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2016-11-26 16:11:06

Så fint att din man finns för dig. Hoppas att den behandlingen du ska göra i Borlänge kan hjälpa dig något. Tack för att du delar med dig av allt. Hoppas så mkt att du ska få lite förbättring. Kram💜

Svar: Ja jag har tur att han stöttar mig så mycket. Hoppas du med har mycket stöd för det är så viktigt! Kram <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela