MEalltidvila.blogg.se

Om jag bara vilar så dör jag...

Publicerad 2016-06-28 17:16:48 i Personligt,

Sovit väldigt oroligt och vaknat mycket. Mannen är ju hemma och fixade mig frukost. Han sa bestämt till mig att jag inte fick göra något idag. Ja jag ska inte göra något säger jag men jag ljuger och det vet han för han känner mig nu...
 
Äter min frukost i lugn och ro. Pratar lite med mannen som inte heller mår så bra, han har mått dåligt sedan han fick semester. Vilket visar på att han verkligen behöver semester. Svårt för honom med då vi har en del vi vill få fixat. Men men han får inte bli sjuk för då faller vi helt. 
 
I alla fall så tog jag undan min egna disk och mannen dyker upp och säger att jag tar det, jag sa ju att jag tar detta. Men då säger jag och vilket jag även menar; Om jag inte gör något så dör jag. Det känns som att jag dör för att jag inte gör något. Det lilla jag gör betyder mycket om det så bara är att torka min diskbänk och bädda min säng. Idag fixade jag med våra två blommor och det var för mycket så jag fick hjärndimma, hann varken borsta tänderna eller bädda min säng. Jag kan nästan inte göra någonting innan jag blir helt utslagen. Vad jag än gör så tar PRECIS ALLT min energi.
 
Men min känsla är att om jag inte gör NÅGONTING så dör jag, det går bara spikrakt ner till kistan! Jag kämpar men ingenting hjälper. Jag kanske får ge upp och prova att inte göra någonting alls då men nej jag vill inte bli sängliggande. 
 
 
 
Jag känner mig precis som hon på bilden och texten är precis som pricken över i:et

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2016-06-28 23:59:47

Undra om det skulle hjälpa kroppen att läka om du faktiskt skulle "ge upp" (bara för ett tag) o helt enkelt lägga dig raklång en tid o se vad som händer om du försöker undvika dom där dagliga bakslagen när du blir helt golvad av minsta lilla ansträngning. Om du liksom höjer ribban med tiden. Jag tänker lite som ett sår med sårskorpa som man hela tiden är där o pillar på fast man vet att det läker fortare om man låter bli...om du förstår min liknelse..😕 Ja, fan vet, man grubblar ju ihjäl sig över denna sjukdom! Kram o hoppas du får sova bättre inatt 💤

Svar: Du kan ha rätt i det, jag får nog ta och prova det hur svårt det än är. Man grubblar ihjäl sig på denna sjukdomen det har du rätt i... Kram
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela