MEalltidvila.blogg.se

Vad händer och jag ljuger så bra...

Publicerad 2016-02-27 16:59:15 i Personligt,

Hade svårare att vakna upp än vanligt idag. Sovit i mina vanliga intervaller och drömt massa mardrömmar. Drömde att jag låg, ja låg och kravlade utanför mitt jobb på Larmgatan i Kalmar och ja vilka drömmar, där är det fullt ös i alla fall.
 
När jag åt frukost så hände det något som jag inte kan beskriva eller sätta ord på, det blev konstigt i hjärnan en kort stund och jag trodde jag skulle svimma eller nåt. Vet inte om det var ett blodtrycksfall som kom av sig... Men i alla fall så är jag högröd i ansiktet och är helt totalt orkeslös. Känner mig som förkyld i huvudet på nåt sätt. Det är till och med jobbigt att skriva här men det gör jag i alla fall halvliggandes i en fåtölj med filt på. Mannen är orolig och kollar till mig ibland. Jag orkar inte oroa mig och det gör ju inget för det hjälper ju inte ändå... Fast jag tänker att han måste säga att jag är medicinkänslig ifall det händer nåt och att jag inte tål cefamox penicillin om det skulle vara så att jag inte är vid medvetande själv. Men det blir nog bra, bara ME:n som spökar lite. Gjorde säkert lite för mycket igår och får betala för det lite värre än vanligt.
 
Om någon frågar hur jag mår så säger jag att det är ok för jag orkar inte bara, det är liksom ingen idé att fråga hur jag mår. Jag är sjuk varje dag mer eller mindre, minns inte hur det är att ha en bra dag längre för jag har inte haft det på många år nu... Du behöver inte fråga och jag blir inte ledsen om du inte gör det. Jag kommer svara att det är ok fast det inte är det. Jag som aldrig ljuger drar till med en fet vit lögn...
 
 
 
#mealltidvila #mecfs #detärok #jagljuger 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela