MEalltidvila.blogg.se

LDN medicinen...

Publicerad 2016-12-30 12:39:00 i Personligt,

Jag vill uppdatera om hur det går med min LDN medicinering som jag började för cirka 2 månader sedan. Första tiden när jag började med den så fick jag värre sömnstörningar, mer huvudvärk och förkylning/influensakänningar. Jag funderade på att sluta då det var väldigt jobbiga biverkningar. Speciellt värre sömnstörningar... Efter samtal med doktorn som skrev ut detta så tyckte han att jag skulle stanna på den nivå jag nått som var 1 mg och det gjorde jag och äter det än idag. Han ville ha upp mig på 4 mg efter två veckor från början men läkemedelskänslig som jag är så gick det inte i den farten i alla fall. Men jag äter 1 mg än och jag tror jag vågar säga att jag har blivit lite bättre nu.
 
När mina barn var här på annandag jul så hade jag duschat innan de kom och tagit på mig vanliga kläder (bara det är en bedrift) sedan kunde jag sitta med dem och prata utan att bli jättedålig. Gick och vilade 1 gång bara men då var jag inte superdålig utan bara lite på gång dålig. 
 
Berättade för dem när de var här att jag tror att LDN:et gjort mig lite bättre. De blev lika lyckliga som jag såklart <3 
 
Min ena son sa att han inte sett mig så "pigg" på ja han minns inte sist det var ens.... Och min lille son sa att han hört på min röst i telefon att jag låtit annorlunda och inte lika trött som förut...
 
Min man säger att jag har en klarare blick numera ibland och jag känner det själv, inte lika tunga ögon...
 
Jag kraschar inte lika lätt och det är underbart underbart fantastiskt att slippa för det är så jobbigt. 
 
Men jag vågar knappt ropa hej än för det är upp och ner och allt är så nytt... 
 
Men som min doktor sa att får vi bara upp dig ett litet snäpp så är det mycket värt och ja det är sååååå mycket värt för mig att jag till och med nu vågar tro på att kunna bli bättre på riktigt. Detta är heller inget botemedel men det är en lindrande medicin och den verkar hjälpa mig lite. 
 
Håll tummarna att det fortsätter...
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Nilla

Publicerad 2016-12-30 14:01:22

Härligt <3

Svar: Ja hoppas det håller i sig och blir bättre med <3
me alltid vila

Postat av: Cecilia

Publicerad 2016-12-30 16:28:55

Åh, vad glad jag blir!
Hoppas också att det fortsätter så...
Håller tummarna stenhårt 👍
Kram 💖

Svar: Tack <3 kramar <3
me alltid vila

Postat av: Ann

Publicerad 2016-12-30 17:38:33

Blir oxå glad o fortsätter hålla tummarna stenhårt! <3

Svar: Tack <3 kramar <3
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2016-12-30 17:51:09

Så glad för detta, håller tummarna för dig!✊️✊️Tack också för att du delar med dig. Får jag ställa en (kanske dum) fråga- hur funkar det om man tar låg dos? Jag såg på din bild att kapslarna var 2mg. (Jag skulle själv vilja prova LDN men är också numera så extremt känslig o har fått avbryta mkt av nya mediciner pga av tuffa biverkn). Svara bara om du har lust o ork. Kram💜

Svar: Det går att öppna kapseln och hälla ut det så det blir ungefär. Idag sa mannen som brukar fixa detta åt mig att igår fick du nog 45 och idag 55... Det blir lite på ett ungefär. Vet en person som brukade använda en spruta och spruta in pulvret där i och sedan direkt på tungan för att spara läkemedlet men jag har inga sprutor och känns läskigt att bara lägga pulvret på tungan. Hör av dig igen om jag inte är tydlig nog. Våga prova du med och börja i så fall med låg dos. Jag började på 0,5 mg några dagar och ökade sen upp men det är nog bäst att börja långsamt och inte ha för bråttom tror jag. Det är jobbigt med biverkningar och att vara så medicinkänslig... Jag tar även kapseln mitt på dagen istället för kvällen pga sömnstörningarna men ska försöka ta det lite tidigare på dagen snart. En del har ju turen att bli trötta och kunna sova bättre men det gällde ju som vanligt inte mig men jag är glad för det andra. Tack för dina tummar och jag håller tummarna att du kan prova och att allt går bra <3 Kram
me alltid vila

Postat av: Katarina

Publicerad 2016-12-30 20:24:12

Stort tack för ditt fina svar😊 Blandar du pulvret fr kapseln i vatten? (Detta med att lägga direkt på tungan är inget för mig). Du behöver inte svara mig igen nu, jättesnällt om jag senare annars kan få återkomma (uppskattar verkligen det). Just nu har jag precis fått en ny medicin för att försöka få bättre sömn så får se fram över om det blir aktuellt med LDN men har tänkt på att få prova den. Är som dig så rädd för alla konstiga biverkningar. Tack igen för ditt svar o dina råd. 💜Kram

Svar: Inga problem, jag hjälper gärna om jag kan. Jag blandar inte i vatten men vet andra som gör och läs hur Louise gör i ovan kommentar. Återkom om och när du behöver, förstår att du måste ta det i din egna takt och man gör det när man är redo. Hoppas din nya sömnmedicin hjälper dig och är den bra får du gärna berätta vad det är. Kram <3
me alltid vila

Postat av: Louise

Publicerad 2016-12-31 01:34:37

Wow, underbart 😁 blir sååå glad för din skull. Varje litet steg i rätt riktning är ju fantastiskt värdefullt. Hoppas du kan öka dosen lite till med tiden o kanske få må ännu bättre ✊✊ Själv står jag o stampar på 2 mg fortfarande. Sover väldigt gott på dom fast ibland med läskiga drömmar. Mina kapslar är på 3 mg så jag mäter upp 30 ml vatten o låter 2 kapslar smälta i o tar sen 1/3 av vätskan varje kväll. Verkar som vi alla hittar på olika knep med doseringen ;-) Vet e sjutton bara hur jag ska kunna öka till 2,5 mg med 3 mg kapslar 😕? Får grunna lite... Sänder kramar med hopp om ett bättre 2017 för dig 💕💕

Svar: Ja jag hoppas att det har hjälpt så jag inte bara gått på adrenalin... Bra att du tipsar om vatten och vad skönt för dig att du sover på det. Jag får bara läskiga drömmar men är så van vid det ändå, fast det är mer sci-fi nu :) Kramar till dig med och hopp om ett bättre 2017 för oss <3
me alltid vila

Postat av: Lisali

Publicerad 2017-01-12 12:21:29

Tack för din inlägg om LDN har själv börjat på 2mg för ca 3 månader sen.
Jätte kämpig start, har försökt höja men bestämt mig att stanna på 2 för stunden. Har mer energi i musklerna, orkar lite fler trevliga stunder, men tycker som er andra att livet med ME är en utmaning!
Kram LisaLi

Svar: Jag är fortfarande på 1 mg och kommer nog stanna där ett tag till. Då ligger vi nog rätt nära varann med starten. Jag verkar inte få den svåra hjärndimman lika lätt och det är otroligt skönt. Visst är livet med ME en utmaning minst sagt... Vi får kämpa på bara! Kram <3
me alltid vila

Postat av: Lisali

Publicerad 2017-01-12 12:25:38

Ni kan följa min resa med ME, MS till en bättre vardag här: http://blommaiasfalt.blogg.se

Hoppas det kan inspirera Kram Lisali

Svar: Ska titta in till din blogg någon dag när jag orkar. Kram <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela