MEalltidvila.blogg.se

Uttråkad till max...

Publicerad 2016-08-29 16:44:07 i Personligt,

Nästan det enda jag gör nu är att vila. Jag måste halvligga i soffan mest, det är för jobbigt att sitta upp för länge. Så här ser mina dagar ut nu då jag hamnade i ett skov. Jag är så totalt uttråkad, totalt totalt totalt maximerat uttråkad...
 
Vill inte tänka på om det kommer bli sämre än så här, men tänk om jag ska ha det så här resten av livet...
 
Måste ha tålamod säger mannen men själv säger han att han aldrig skulle klara det. Ja flera har sagt det till mig faktiskt och jag förstår dem.
 
En gång berättade en arbetskamrat om en kvinna som flyttat hem till sina föräldrar igen för hon var så sjuk att hon bara låg i sängen och de visste inte vad de skulle göra. Då fick jag flashback till när jag vart dålig sist 2003 när jag kollapsade och tänkte för mig själv att shit där vill jag aldrig hamna igen. Men det gjorde jag och det värre än någonsin...
 
Jag klandrar mig själv för att jag inte lyssnade på min kropp mer. Men jag visste ju att det skulle ställa till problem på jobbet så därför körde jag på. Hade jag lyssnat i tid kanske jag hade mått bättre idag... Ja det är mycket jag skulle gjort annorlunda nu med facit i handen. Men det gör mig inte bättre idag...
 
Ibland blir mannen tokig på mig när jag gör mer än jag bör göra. Men jag vill så gärna och jag försöker. Sen tror jag inte det är bra att bara ligga utan man måste röra på sig lite annars kanske det blir värre. Vet varken ut eller in egentligen... Är säkert bäst att inget göra när jag är i ett skov nu då men det är så svårt. Otroligt svårt...
 
 
Hur länge till ska jag orka utan att bli galen...
 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2016-08-30 10:43:53

Är ju nästan omöjligt att lära av andras misstag men jag ska verkligen göra mitt bästa o ha din historia i bakhuvudet nu när jag ska försöka börja jobba igen. Men det blir inte lätt med min envisa plikttrogna personlighet i kombination med nytt jobb där man är provanställd, suck! Men jag ska inte klaga...du har det såå mycket värre 😞 Det är svårt att sätta sig in i att vara så dålig som du är, det är bara för grymt o jag lider nåt fruktansvärt med dig. Men innerst inne tror jag på att forskningen snart gör genombrott o då jäklar...ska vi fira 🎉😁🎈👍 Kramar i massor 💞💞💞

Svar: Ja gör det! Jag hade väldigt hög arbetsbelastning med och var envis och plikttrogen i min personlighet också och det är inte bra. Men du vet i alla fall att du har ME vilket jag inte visste och det är ju rätt bra att veta. Jag blev ju väldigt mycket sämre för att jag pressade mig med promenader och att försöka istället för att vila, vilade bara när jag verkligen inte klarade mer. Sedan vart jag sämre av antidepp som jag åt så det är inte bara en grej utan många saker som gjort mig så här dålig i min ME. Jag håller verkligen tummar och tår för att du ska klara av ditt nya arbete utan att bli sjukare!!! Jag tror med på forskningen nu när Ampligen är på gång, det kan inte gå fort nog! Då ska vi fira som du skriver!!!!!! Många kramar och var nu rädd om dig <3
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela