MEalltidvila.blogg.se

Pulsen stiger ofta...

Publicerad 2016-08-31 19:09:11 i Personligt,

Mår fortfarande rätt dåligt just nu. Orkar inte vara uppe så länge utan måste bara vila. Pulsen stiger utan att jag gör något då jag är vilandes, till och med när jag sover och vaknar upp så dundrar pulsen igång och jag får svettningar och kroppen är stekhet. Något är uppenbarligen väldigt fel där inne...
 
Det har skrivits lite om att vi med ME kan ha fel på något med hjärtat att det är lite försvagat. Jag orkar inte läsa allt då det mesta är på engelska. Jag har aldrig fått mitt hjärta undersökt ens. Jo minns att de gjorde ett EKG när jag låg på förlossningen då min puls skenade upp till 120 i vilopuls men inget var tydligen fel. Kommer ihåg att läkaren vart lite orolig. Jag kommer bara ihåg att det var rätt jobbigt att andas då, höggravid och allt även om det var fem veckor för tidigt, men jag hade för mycket vatten i min mage och mått riktigt dåligt under graviditeten. Jag har ju förstått nu att min ME bröt ut då. Synd att de inte kunde ställa rätt diagnos då bara...
 
Mannen undrade om vi skulle försöka ordna att de gör ett EKG men jag orkar inte just nu. Det lär väl ändå inte visa något. 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Louise

Publicerad 2016-09-02 00:03:21

Usch för jättedåliga dagar 😞 Har också legat större delen av dagen o svetten lackar så det är löjligt o precis som du skriver så får pulsen knäppryck. Så skumt att den ökar när man ligger ned för att vila?! Märkligt...min ME bröt ju också ut i samband med min förlossning... o min son kom också 5 v för tidigt 😮
Kram 💝

Svar: Jaså men vad märkligt! Jag fick min ME under graviditeten och blev värre efter förlossningen. Det måste vi prata om någon gång! Många kramar
me alltid vila

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela